Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 17 listopada 2016 r., sygn. III SA/Kr 791/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożenna Blitek Sędziowie WSA Dorota Dąbek (spr.) WSA Barbara Pasternak Protokolant Małgorzata Krasowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 listopada 2016 r. sprawy ze skargi P. H. na rozkaz personalny Komendanta Wojewódzkiego Policji z dnia 11 kwietnia 2016 r. nr [...] w przedmiocie przeniesienia na inne stanowisko służbowe I. uchyla zaskarżony rozkaz personalny oraz poprzedzający go rozkaz personalny organu I instancji; II. zasądza od Komendanta Wojewódzkiego Policji na rzecz skarżącego P. H. kwotę 497 (czterysta dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

wyroku WSA w Krakowie z dnia 17 listopada 2016r.

Rozkazem personalnym z dnia [...] 2015r. nr [...] Komendant Powiatowy Policji zwolnił z dniem 31 grudnia 2015r. mł. asp. P. H. - kontrolera ruchu drogowego Zespołu Kontroli Ruchu Drogowego Wydziału Prewencji - z zajmowanego stanowiska i z dniem 1 stycznia 2016r. mianował go na stanowisko dzielnicowego Rewiru Dzielnicowych Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego. Organ I instancji wyjaśnił, że mianowanie w/w funkcjonariusza na równorzędne stanowisko dzielnicowego Rewiru Dzielnicowych Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego następuje z uwagi na reorganizację służby prewencyjnej w KPP oraz na potrzeby służby. W wyniku bowiem zmian organizacyjnych zlikwidowano komórki organizacyjne o nazwie Wydział Prewencji oraz Wydział Ruchu Drogowego i utworzono z dniem 1 stycznia 2016r. komórkę organizacyjną o nazwie Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego.

W odwołaniu od powyższego rozkazu personalnego organu I instancji P. H. wniósł o jego uchylenie. Odwołujący się stwierdził, że organ I instancji wskazał wprawdzie w uzasadnieniu rozkazu personalnego na równorzędność obydwu stanowisk co do zaszeregowania i uposażenia, to - według niego - stanowisko dzielnicowego nie jest tożsame ze stanowiskiem kontrolera ruchu drogowego. Stwierdził, że wprawdzie na nowym stanowisku służbowym jego uposażenie nie uległo zmianie, a określone w załączniku do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz warunków ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe minimalne wymogi, jakie winni spełniać policjanci na stanowisku dzielnicowego i kontrolera ruchu drogowego są takie same, to jednak nie oznacza to, że te stanowiska są równorzędne. O równorzędności stanowisk można mówić jedynie w sytuacji, gdy warunki służby, określone w karcie opisu stanowiska pracy, na każdym z nich są jednakowe. Tymczasem nie przedstawiono mu, jako stronie postępowania, kart opisu stanowisk pracy, co uniemożliwiło mu ich porównanie, a w konsekwencji stwierdzenie, czy stanowiska te są równorzędne. Odwołujący się nie rozumie użycia w uzasadnieniu rozkazu zwrotu "potrzeba służby" w sytuacji, gdy na jego miejsce został skierowany funkcjonariusz bez wymaganego właściwymi przepisami specjalistycznego przeszkolenia. W Zespole Kontroli Ruchu Drogowego znaczna ilość funkcjonariuszy nie posiada przeszkolenia specjalistycznego, co wydatnie dezorganizuje służbę. Na nowym stanowisku dzielnicowego odwołujący się będzie od nowa zdobywał kwalifikacje, których w tym momencie nie posiada. Ponadto rozkazowi personalnemu organu I instancji odwołujący się zarzucił naruszenie art. 7, art. 77 § 1, art. 80 i art. 107 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego, gdyż organ ten nie wyjaśnił w dostateczny sposób przyczyn zajętego przez siebie stanowiska, a uchybienia te należy uznać za mogące mieć istotny wpływ na wynik sprawy. Zdaniem odwołującego się, powoływanie się na rozkaz organizacyjny Komendanta Powiatowego Policji, dotyczący reorganizacji jednostki, a będący podstawą uzasadnienia decyzji o przeniesieniu go, stanowi naruszenie prawa materialnego. Odwołujący się dodał, że mianowanie go na stanowisko dzielnicowego odebrał jako formę personalnej dyskryminacji jego osoby.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00