Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 22 listopada 2016 r., sygn. I SA/Bd 594/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Ewa Kruppik-Świetlicka (spr.) Sędziowie: sędzia WSA Halina Adamczewska-Wasilewicz sędzia WSA Leszek Kleczkowski Protokolant: starszy sekretarz sądowy Stanisława Majkut po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 listopada 2016 r. sprawy ze skargi M. B. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] kwietnia 2015 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego oleju napędowego Oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] grudnia 2014r. Naczelnik Urzędu Celnego w T. określił M. B. (skarżącemu) wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotoweqo w dniu [...] sierpnia 2011 r. oleju napędowego o kodzie [...] w wysokości [...] zł.

Podstawą rozstrzygnięcia były ustalenia o nieprawidłowościach w obrocie paliwami, poczynione w dniu [...] sierpnia 2011 roku na terenie bazy paliwowej

w R. 27, gmina R., należącej do skarżącego. Postępowanie to zostało wszczęte na podstawie informacji uzyskanych z m.in. Prokuratury Okręgowej we [...].

W złożonym odwołaniu skarżący podniósł, że zabezpieczonym w cysternach towarem był olej opałowy (kolor czerwony), a nie olej napędowy, co potwierdzone zostało dokumentami przewozowymi i zeznaniami kierowców, którzy zeznali, że olej ten był koloru czerwonego. To, że rzekome badania wykazały co innego, to nie jest sprawą przewoźnika. Skarżący podniósł, że żadne obowiązujące przepisy nie dają prawa urzędom celnym do zrzucenia odpowiedzialności za jakość paliwa na przewoźnika, w roli którego w tej sprawie występował. W tym konkretnym zleceniu transportowym właścicielem i odpowiedzialnym za przewożony towar była firma A.-T. G. z B., co wynika z dokumentów.

Zdaniem podatnika uzasadnienie zaskarżonej decyzji świadczy

o manipulowaniu materiałami dowodowymi, gdyż organ bezprawnie i bezpodstawnie używa sformułowań, niezgodnych z prawdą, w postaci: "u M. B. czy "właściciel firmy M. B., gdyż nigdy nie był właścicielem spółki T. i S. N. ani K. L..

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00