Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 19 października 2016 r., sygn. II SAB/Sz 114/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Grzegorz Jankowski, Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Sokołowska (spr.),, Sędzia WSA Arkadiusz Windak, , po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 19 października 2016 r. sprawy ze skargi Ł. M. na bezczynność Prezydenta Miasta K. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej oddala skargę.

Uzasadnienie

Ł. M. pismem z dnia 14 czerwca 2016 r. zwrócił się do Urzędu Miejskiego w K. o udostępnienie informacji publicznej w postaci całości korespondencji pomiędzy Gminą Miastem K., a inżynierem w związku z:

- umową z dnia [...] r. z Spółka A na wykonanie robót budowlanych pn.: "Budowa Inteligentnego Systemu Transportowego w K." ( kontrakt nr [...]) - zarówno złożonej w trakcie realizacji tej umowy, jak też po jej zakończeniu.

- umową łączącą inżyniera z Gminą Miastem K. dotyczącą powyższej umowy

z Spółka A (tzn., na podstawie której inżynier wykonywał czynności dotyczące umowy z Spółka A.), wraz z tą umową.

Wnioskodawca wniósł jednocześnie o umożliwienie zapoznania się z powyższą dokumentacją, celem jej sfotografowania, w siedzibie Gminy Miasta K. w dniu 28 czerwca 2016 r.

W odpowiedzi na wniosek podmiot zobowiązany - działający z upoważnienia Prezydenta Miasta, Zastępca Prezydenta Miasta K., przekazał umowę zawartą z inżynierem kontraktu, informując jednocześnie Ł. M.,

że korespondencja, o której mowa we wniosku, nie jest informacją publiczną i nie zostanie udostępniona. Podmiot zobowiązany wyjaśnił w dalszej części pisma, powołując się na wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 31 lipca 2014 r., sygn. akt I OSK 2770/14, że w orzecznictwie sądów administracyjnych wykształciło się pojęcie "dokumentu wewnętrznego". Dokument taki wprawdzie ma służyć realizacji jakiegoś zadania publicznego, ale nie przesądza o kierunkach działania organu. Dokumenty wewnętrzne służą wymianie informacji, zgromadzeniu niezbędnych materiałów, uzgadniania poglądów i stanowisk. Nie są wyrazem oficjalnego stanowiska organu. Podmiot zobowiązany podkreślił, że Naczelny Sąd Administracyjny wielokrotnie wyrażał pogląd, że korespondencja mailowa osoby wykonującej zadania publiczne nie jest informacją publiczną, nawet jeżeli dotyczyła sposobu załatwienia określonej sprawy publicznej, to mieści się w zakresie swobody niezbędnej dla podjęcia prawidłowej decyzji, po rozważeniu wszystkich racji przemawiających za różnorodnymi możliwościami jej załatwienia (np. wyroki NSA z dnia 14 września 2012 r., sygn. akt I OSK 1203/12 i z dnia 25 marca 2014 r., sygn. akt I OSK 2320/13).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00