Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 1 sierpnia 2016 r., sygn. I SA/Gl 105/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożena Suleja-Klimczyk (spr.), Sędzia NSA Przemysław Dumana, Sędzia WSA Dorota Kozłowska, Protokolant Paulina Nowak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 lipca 2016 r. sprawy ze skargi A S.A. w J. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2007 r. oddala skargę.

Uzasadnienie

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w K. (dalej "SKO" lub "Kolegium"), decyzją z dnia [...] r. nr [...], działając m.in. na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 613), dalej "O.p.", utrzymało w mocy decyzję Wójta Gminy G. z dnia [...] r. nr [...] określającą A S.A. w J. (dalej "Spółka" lub "strona skarżąca") wysokość zobowiązania w podatku od nieruchomości za 2007 rok w kwocie [...]zł.

W obszernym uzasadnieniu rozstrzygnięcia organ odwoławczy przedstawił ustalony w sprawie stan faktyczny i argumentację prawną.

Ww. decyzją z dnia [...]r. Wójt Gminy G. określił Spółce wysokość zobowiązania w podatku od nieruchomości

za 2007 r. w kwocie [...]zł. W odwołaniu wniesionym od powyższej decyzji pełnomocnik Spółki zarzucił organowi:

1. naruszenie przepisów postępowania podatkowego w stopniu, który mógł mieć istotny wpływ na wynik sprawy:

a) art. 122 w zw. z art. 187 § 1, art. 191, art. 197 oraz art. 210 § 4 O.p. poprzez naruszenie zasady prawdy materialnej, dowolną ocenę zgromadzonych dowodów, a w konsekwencji również braki uzasadnienia decyzji, spowodowane:

- oparciem zaskarżanego rozstrzygnięcia na operacie szacunkowym rzeczoznawców majątkowych, który był niewiarygodny, a to z uwagi na:

- posłużenie się przez biegłych standardem wyceny KSWS 2, który nie może być podstawą wycen służących celom podatkowym;

- zaliczeniem kosztów drążenia podziemnego wyrobiska górniczego do wartości obudowy górniczej;

- określenie wartości wycenianych obiektów na moment wprowadzenia do ewidencji, nie zaś na moment powstania obowiązku podatkowego;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00