Wyrok WSA w Warszawie z dnia 22 czerwca 2016 r., sygn. VI SA/Wa 621/16
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Aneta Lemiesz Sędziowie Sędzia WSA Jakub Linkowski Sędzia WSA Sławomir Kozik (spr.) Protokolant st. sekr. sąd. Jan Czarnacki po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 czerwca 2016 r. sprawy ze skargi "G." Sp. z o.o. z siedzibą w P. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] stycznia 2016 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę w całości
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi jest decyzja Głównego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: "GITD") z [...] stycznia 2016 r. Nr [...], wydana na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23, dalej: "K.p.a."), art. 2 pkt 35a, art. 64 ust. 1 i ust. 2, art. 64d, art. 140aa ust. 1, ust. 3 i ust. 4, art. 140ab ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, dalej: "P.r.d."), art. 41 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 260, dalej: "u.d.p."), po rozpatrzeniu odwołania G. Sp. z o.o. (dalej: "Strona", "Spółka", "Skarżąca"), utrzymująca w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z [...] października 2015 r. nr [...] o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 1.500 zł.
W zaskarżonej decyzji GITD wskazał, że [...] września 2015 r. w G. na drodze wojewódzkiej nr [...] zatrzymano do kontroli dwuosiowy pojazd marki D. o nr rej. [...] wraz z naczepą marki K. o nr rej. [...]. Pojazdem kierował J. M. w imieniu i na rzecz Spółki, który wykonywał przewóz drogowy rzeczy na potrzeby własne z ładunkiem podzielnym w postaci pomidorów zapakowanych w kartony na trasie P. - G.
W wyniku pomiarów kontrolowanego pojazdu członowego stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego nacisku na pojedynczej osi napędowej o 2,55 t, przy rzeczywistym nacisku 10,55 t (po odjęciu 2 % zaokrąglonych do 0,1 t w górę), na drodze pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t. Kontrola drogowa nie wykazała przekroczenia innych parametrów.