Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 22 czerwca 2016 r., sygn. II SA/Bd 407/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Leszek Tyliński Sędziowie Sędzia WSA Jarosław Wichrowski Sędzia WSA Małgorzata Włodarska (spr.) Protokolant Starszy sekretarz sądowy Jakub Jagodziński po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 czerwca 2016 r. sprawy ze skargi A.M. i H.M. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] lutego 2016 r. nr [...] w przedmiocie udostępnienia nieruchomości oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] września 2015 r., nr [...], Starosta A. odmówił wydania decyzji zobowiązującej A. i H. M. (skarżących) - właścicieli nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków starostwa powiatowego w A. jako działki nr [...]/1, [...]/1 i [...]/2, położonej w obrębie O. - do udostępnienia wymienionej nieruchomości celem wykonania czynności związanych z wymianą przewodów istniejącej linii napowietrznej oraz wymianie żerdzi słupa oraz wymiany izolatorów. W uzasadnieniu organ wyjaśnił, że postępowanie w niniejszej sprawie zostało wszczęte na wniosek spółki E. (inwestora) z dnia 6 sierpnia 2015 r., która nie uzyskała zgody skarżących na czasowe zajęcie ich nieruchomości w celu wykonania czynności związanych z wymianą przewodów, izolatorów oraz żerdzi słupa istniejącej linii napowietrznej SN-15 kV GPZ C. - O. . Organ wskazał, że na jego wezwanie o uzupełnienie wniosku o dokumentację z inwentaryzacji przedmiotowych słupów, inwestor odmówił przedłożenia żądanej dokumentacji i wyjaśnił, iż celem planowanych robót jest odtworzenie stanu pierwotnego obiektu, a więc nie wykraczają one poza zakres wskazany w art. 3 pkt 8 ustawy Prawo budowlane. W ocenie organu I instancji, prace polegające na wymianie stanowisk słupowych nie stanowią remontu, lecz przebudowę w rozumieniu art. 3 pkt 7a ustawy Prawo budowlane i w związku z tym niedopuszczalne jest wydanie decyzji na podstawie art. 124b ustawy o gospodarce nieruchomościami. Organ wskazał w szczególności, że w przypadku demontażu słupa wraz z fundamentami obiekt budowlany przestaje istnieć i zostaje zastąpiony nowym obiektem budowlanym. Wyjaśnił ponadto, że inwestor nie przedstawił dokumentacji potwierdzającej konieczność przeprowadzenia przedmiotowych prac.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00