Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 24 maja 2016 r., sygn. VIII SA/Wa 1086/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Iwona Szymanowicz-Nowak (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Cezary Kosterna, Sędzia WSA Justyna Mazur, Protokolant Starszy referent Dominika Jeromin, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 maja 2016 r. w Radomiu sprawy ze skargi [...] Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] września 2015 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej w transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem rozpoznania w niniejszej sprawie jest skarga [...] sp. z o.o.

z siedzibą w [...] na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego Nr [...] z dnia [...] września 2015 r. w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej.

Decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym sprawy:

W dniu [...] maja 2015 r. na drodze krajowej nr [...] w miejscowości [...] zatrzymano do kontroli drogowej dwuosiowy samochód ciężarowy marki [...] o numerze rejestracyjnym [...]. Pojazdem kierował T. T. (dalej: kierowca), który na podstawie licencji nr [...] na trasie przejazdu [...] wykonywał krajowy transport drogowy z ładunkiem odzieży używanej na 2 paletach oraz w workach, umieszczonych pod sufit pojazdu. Z przeprowadzonej kontroli sporządzono protokół nr [...] z dnia [...] maja 2015 r. W wyniku pomiarów kontrolowanego samochodu ciężarowego stwierdzono następujące naruszenia dopuszczalnych norm:

- nacisk na pojedynczej osi napędowej 12,72 t (po odjęciu 2% zaokrąglonych do 0,1 t

w górę) - przekroczenie o 2,75 t, tj. o 27,5 %, przy dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej na drodze krajowej 10 t,

- wartość masy całkowitej pojazdu wyniosła 19,6 t (po odjęciu 2% tolerancji od wskazań wagi) - przekroczenie masy całkowitej kontrolowanego pojazdu o 1,1 t

(o 6%), przy dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu 18 t (wpis w dowodzie rejestracyjnym).

W związku z faktem, iż jedna z dopuszczalnych wartości przekroczyła 20%,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00