Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 11 maja 2016 r., sygn. II SA/Po 205/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Drzazga Sędziowie Sędzia WSA Danuta Rzyminiak-Owczarczak Sędzia WSA Wiesława Batorowicz (spr.) Protokolant st.sekr.sąd. Ewa Wąsik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 maja 2016 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. z siedzibą w P. na decyzję Wojewody Wielkopolskiego z dnia [...] lutego 2016 r. Nr [...] w przedmiocie sprzeciwu w sprawie zamiaru wykonania robót budowlanych; I. uchyla zaskarżoną decyzję, II. zasądza od Wojewody Wielkopolskiego na rzecz skarżącej kwotę [...] ([...]) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] grudnia 2015 r., nr [...], Prezydent Miasta P. (dalej: "Prezydent" lub "organ pierwszej instancji"), działając na podstawie art. 30 ust. 5 oraz ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (dalej: "P.b.") oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (dalej: "K.p.a."), zgłosił sprzeciw w stosunku do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych polegających na przebudowie istniejącej napowietrznej elektroenergetycznej linii 110 kV relacji [...] na działce nr ew. [...] ark. [...] obręb [...] przy ul. [...] w P. (dalej również: "Inwestycja"), złożonego przez A Sp. z o.o. (dalej: "Spółka" lub "Skarżąca").

W uzasadnieniu powyższego rozstrzygnięcia Prezydent podniósł, że w dniu [...] grudnia 2015 r. Spółka złożyła zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych polegających na przebudowie istniejącej napowietrznej. Z analizy projektu budowlanego załączonego do zgłoszenia wynika, że Inwestycja polega na wykonaniu nowego fundamentu oraz montażu trzonu słupa na stanowisku nr [...], a słup zostanie podwyższony o 9m. Organ pierwszej instancji stwierdził, że Inwestycja nie została wymieniona w art. 29 i 30 P.b. jako zwolniona z obowiązku uzyskania decyzji pozwolenia na budowę. Zakwalifikowanie przez inwestora ww. robót jako przebudowy nie znajduje odzwierciedlenia w art. 3 pkt 7a P.b., zgodnie z którym przez przebudowę należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość. Zatem zakres zgłoszenia polegający na podwyższeniu słupa linii elektroenergetycznej oraz konieczności wykonania nowego fundamentu wykracza poza definicję przebudowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00