Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 10 marca 2016 r., sygn. II SA/Ol 62/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Alicja Jaszczak-Sikora Sędziowie sędzia WSA Ewa Osipuk (spr.) sędzia WSA Piotr Chybicki Protokolant referent Marta Kudła po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 marca 2016 r. sprawy ze skargi Wojewody Warmińsko-Mazurskiego na uchwałę Rady Powiatu w Giżycku z dnia 27 września 2012 r., nr XXI.135.2012 w przedmiocie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Giżycku w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością stwierdza, że zaskarżona uchwała została podjęta z naruszeniem prawa.

Uzasadnienie

Rada Powiatu w Giżycku w dniu 27 września 2012 r. podjęła uchwałę

nr XXI.135.2012 w sprawie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Giżycku w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

W skardze, złożonej do tut. Sądu na uchwałę Rady, Wojewoda Warmińsko - Mazurski wniósł o stwierdzenie nieważności tej uchwały w całości. Zarzucił, że została ona podjęta z naruszeniem właściwości Zarządu Powiatu, przewidzianej w art. 75 ustawy

z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. nr 112, poz. 654 z późn. zm.). Zdaniem skarżącego, ustawodawca regulując proces przekształcenia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, wskazał wprost ten organ jednostki samorządu terytorialnego jako właściwy do przekształcenia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej. Podniósł, że przekształcenie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, zgodnie z art. 70-82 ustawy o działalności leczniczej, składa się z czynności, które winien dokonać organ dokonujący przekształcenia, to jest czynności przygotowawczych, w tym w szczególności podjęcie decyzji o realizacji tego przedsięwzięcia, ustalenie wskaźnika zadłużenia, określenie wartości rynkowej nieruchomości, zgromadzenie niezbędnej dokumentacji oraz sporządzenie aktu przekształcenia. Na żadnym z tych etapów przekształcenia, ustawodawca nie przewidział udziału organu stanowiącego w tym procesie. Tym samym, podejmując zaskarżoną uchwałę, Rada Powiatu w Giżycku wkroczyła w kompetencje organu wykonawczego, czyli Zarządu Powiatu, co narusza konstytucyjną zasadę podziału organów powiatu na stanowiące i wykonawcze.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00