Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 21 stycznia 2016 r., sygn. II SA/Sz 768/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Gebel (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Renata Bukowiecka-Kleczaj, Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder, Protokolant starszy sekretarz sądowy Małgorzata Płocharska-Małys, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 21 stycznia 2016 r. sprawy ze skargi J. J. na decyzję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w S. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie nakazu rozbiórki oddala skargę.

Uzasadnienie

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w K., zwany dalej "PINB", decyzją z dnia [...] r., znak: [...], nakazał inwestorowi i współwłaścicielowi działki - J. J. rozbiórkę trzech budynków konstrukcji drewnianej o wymiarach 19,80m x 9,40m, 19,50m x 9,40m, 19,70m x 9,40 m w południowej i środkowej części działki nr [...] przy ul. [...]. Decyzja wydana została na podstawie przepisów art. 48 ust. 1 i ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, wobec nie przedłożenia dokumentów wymaganych postanowieniem z dnia [...] r.

Od decyzji organu pierwszej instancji odwołanie złożył zobowiązany J. J. Wniósł o cofnięcie zaskarżonej decyzji i wyznaczenie nowego terminu do przedłożenia stosownych dokumentów "dając mi tym samym kolejną szansę na możliwość legalizacji powstałej samowoli budowlanej." Wyjaśnił w uzasadnieniu odwołania, że sprawę modernizacji ośrodka wypoczynkowego, funkcjonującego od lat 70-tych ubiegłego wieku, w celu podwyższenia jego standardu, zlecił w 2005 r. Pracowni Projektowej, przy ul. [...], cieszącej się pozytywną opinią innych inwestorów. Brak dyspozycyjności skarżącego, głównie z uwagi na miejsce zamieszkania, skutkował udzieleniem upoważnienia ww. Pracowni do reprezentowania skarżącego przed urzędami i instytucjami w sprawie uzyskania odpowiednich zgód i pozwoleń, w tym do przygotowania stosownej dokumentacji. Skarżący wyjaśnił, że był "przekonany, iż przygotowane przez Pracownię Projektową i złożone w Starostwie Powiatowym Zgłoszenie Zamiaru Wykonania Robót Budowlanych wypełnia wszelkie znamiona potrzeb modernizacyjnych w moim ośrodku. Dodatkowo firma [...] wystawiła mi w 2007 roku oświadczenie, z którego wynika, że prace modernizacyjne i adaptacyjne wykonywane w Ośrodku Wczasowym [...] nie wymagają zezwolenia na budowę - (ksero w załączeniu)". Dodał, że w toku prowadzonego postępowania administracyjnego skarżący konsultował prowadzoną z organem powiatowym korespondencję z ww. Pracownią, której pracownicy zapewniali o wykonaniu wszelkich robót na dz. nr [...], zgodnie z przepisami prawa budowlanego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00