Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 7 grudnia 2015 r., sygn. VI SA/Wa 1034/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Maliszewska Sędziowie Sędzia WSA Aneta Lemiesz (spr.) Sędzia WSA Urszula Wilk Protokolant st. ref. Katarzyna Zielińska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 grudnia 2015 r. sprawy ze skargi O. S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] stycznia 2015 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym oddala skargę w całości
Uzasadnienie
Główny Inspektor Transportu Drogowego (w skrócie: "GITD") decyzją z [...] stycznia 2015 r., nr [...], wydaną na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.), dalej: k.p.a., art. 2 pkt 35a, art. 64 ust. 1 i 2, art. 64c, art. 140aa ust. 1, ust. 3 pkt 1 i ust. 4, art. 140ab ust. 1 pkt 2, ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012 r., poz. 1137), dalej: "p.r.d."), art. 41 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 260), dalej: "u.d.p."), po rozpatrzeniu odwołania od decyzji Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (w skrócie: "WITD") z [...] listopada 2014 r., nr [...], o nałożeniu na O.S. prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą O. (dalej: "skarżąca" lub "Przedsiębiorca") kary pieniężnej w wysokości 5.000 zł utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.
Do wydania powyższej decyzji doszło na podstawie następujących ustaleń:
[...] czerwca 2014 r. na drodze krajowej nr 60, 62 (dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej 10 t) w Płocku został zatrzymany do kontroli zespół pojazdów składających się z dwuosiowego ciągnika samochodowego marki RENAULT o nr rej. [...] oraz trzyosiowej naczepy marki WIELTON o nr rej. [...] kierowany przez P.K. Pojazdem wykonywany był przewóz cementu na paletach (ładunek podzielny) na rzecz Przedsiębiorcy na trasie z Łodzi do Bulkowa. W związku z podejrzeniem przekroczenia parametrów wagowych zespołu pojazdów dokonano jego ważenia, w którego wyniku po odjęciu możliwych błędów ustalono, że rzeczywisty nacisk pojedynczej osi napędowej wynosił 10,65 t i o 0,65 t przekraczał dopuszczalną wartość. W toku kontroli nie stwierdzono przekroczenia pozostałych parametrów pojazdu. Na podstawie uzyskanych wyników pomiarów stwierdzono, że na przejazd wymagane było zezwolenie kategorii IV, którego kierowca nie okazał w trakcie kontroli. Przebieg kontroli udokumentowano protokołem nr [...].
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right