Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 19 października 2015 r., sygn. II SA/Kr 881/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Magda Froncisz Sędziowie: WSA Paweł Darmoń (spr.) WSA Beata Łomnicka Protokolant: specjalista Anna Balicka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 października 2015 r. sprawy ze skargi Stowarzyszenia [...] w B. na decyzję nr [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w K. z dnia 13 maja 2015 r. znak: [...] w przedmiocie nakazu rozbiórki skargę oddala.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 10 grudnia 2014 r., znak [...] Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w W. na podstawie art. 51 ust. 3 pkt 2 , ust.7 ustawy Prawo budowlane nakazał Firmie [...] Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą R., os. P., S.

1. Dokonać rozbiórki samowolnie wybudowanej instalacji oświetleniowej stoku narciarskiego na " [...]" w miejscowości R., na działkach nr [...], [...], [...], [...], [...].

2. Rozbiórkę wykonać na własny koszt

3. Teren po rozbiórce należy uporządkować i przywrócić do stanu poprzedniego.

W uzasadnieniu decyzji PINB szczegółowo opisał przebieg postępowania i wyjaśnił, że zrealizowana inwestycja polegająca na budowie instalacji oświetleniowej na terenie "[...]" bez pozwolenia na budowę jest inwestycją należącą do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 03.10.2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, dlatego legalizacja samowoli budowlanej nie może mieć miejsca, jeżeli inwestor nie dysponuje ostateczną decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego na wniosek inwestora kilkukrotnie przedłużał termin doręczenia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (postanowienia z dnia 23.04.2013 r., z dnia 18.07.2013 r., z dnia 12.11.2013 r.). Biorąc jednak pod uwagę ocenę działania organu wyrażoną w uzasadnieniu wyroku WSA w Krakowie uwzględniającym skargę na przewlekłe prowadzenie postępowania w tej sprawie i zobowiązującym PINB do wydania w terminie 2 miesięcy aktu administracyjnego (sygn. akt II SAB/Kr 84/14), nie można w dalszym ciągu uwzględniać kolejno składanych wniosków w tej sprawie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00