Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 20 października 2015 r., sygn. III SAB/Kr 46/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie: Przewodniczący: Sędzia WSA Janusz Bociąga (spr.) Sędziowie: WSA Janusz Kasprzycki WSA Barbara Pasternak po rozpoznaniu w dniu 20 października 2015 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym sprawy ze skargi A Spółka Cywilna W. B. oraz E. J. - F. z siedzibą w A na bezczynność Starosty w przedmiocie wniosku dotyczącego opatrzenia urzędowymi pieczęciami - klauzulami dokumentów I. stwierdza bezczynność Starosty; II. określa, że bezczynność miała miejsce bez rażącego naruszenia prawa; III. zobowiązuje Starostę do opatrzenia dokumentów przeznaczonych dla podmiotu na rzecz którego zrealizowano prace geodezyjne odpowiednimi klauzulami urzędowymi - w terminie 7 dni od dnia doręczenia prawomocnego wyroku; IV. zasądza od Starosty na rzecz strony skarżącej 100 (sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania V.

Uzasadnienie

A Spółka cywilna W. B. oraz E. J. - F. wnieśli do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego skargę na bezczynność Starosty polegająca na nieopatrzeniu dokumentów odpowiednimi klauzulami urzędowymi, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 40 ust. 8 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2010 r., nr 193, poz. 1287 ze zm.).

Strona skarżąca wskazała, że w dniu 3 lutego 2015 r. zgodnie z art. 12 a ust. 1 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne złożono pisemne zawiadomienie do Starosty o zakończeniu prac geodezyjnych, polegających na sporządzeniu projektu rozgraniczenia gruntu pokrytego wodą potoku Ł od gruntów przyległych stanowiących działki nr [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [....], [...] i [...] w miejscowości S. G. w gminie W, jednocześnie przekazano organowi operat techniczny. Starosta zweryfikował go pod względem zgodności z przepisami prawa z wynikiem pozytywnym. Pozytywny wynik weryfikacji na podstawie art. 12 b ust. 4 ustawy stanowił podstawę do przyjęcia operatu technicznego do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Starosta potwierdził jedynie przyjęcie niniejszego operatu wpisem do ewidencji materiałów tego zasobu, ale wbrew ustawowemu obowiązkowi nie dokonał opatrzenia dokumentów przeznaczonych dla podmiotu na rzecz którego realizowano prace geodezyjne odpowiednimi klauzulami urzędowymi. Tym samym w opinii skarżących organ pozostał w bezczynności w obliczu art. 12 b ust. 5 ustawy, który zobowiązuje organ nie tylko do potwierdzenia przyjęcia operatu technicznego do zasoby poprzez wpis do ewidencji materiałów tego zasobu, ale także poprzez opatrzenie z urzędu map z projektem podziału odpowiednimi klauzulami urzędowymi. W dniu 19 marca 2015 r. Starosta zwrócił dokumenty bez opatrzenia ich klauzulami urzędowymi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00