Orzeczenie
Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 10 września 2015 r., sygn. II SA/Bk 437/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Marek Leszczyński, Sędziowie sędzia NSA Mieczysław Markowski (spr.), sędzia WSA Małgorzata Roleder, Protokolant st. sekretarz sądowy Sylwia Tokajuk, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 10 września 2015 r. sprawy ze skargi A. A. Ż. w D. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w B. z dnia [...] maja 2015 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia (...) maja 2015 r., nr (...), Dyrektor Izby Celnej w B. na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 267; dalej: "k.p.a.") oraz art. 61 ust. 2 pkt 1, ust. 3, art. 140 aa ust. 1, ust. 3, ust. 4, art. 140 ab ust. 1 pkt 3 lit. a w zw. z art. 64 ust. 1 pkt 1 i art. 129 ust. 4a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r. poz. 1137; dalej: "p.r.d."), po rozpatrzeniu odwołania A. A. Ż. w D. (dalej również jako "skarżący") od decyzji Naczelnika Urzędu Celnego w B. z dnia (...) marca 2015 r., nr (...) o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 500 zł, utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.
Powyższa decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym
i prawnym.
W dniu (...) lutego 2015 r. w Oddziale Celnym Drogowym w K. funkcjonariusze Służby Celnej dokonali kontroli pojazdu członowego - ciągnik marki D. o numerze rejestracyjnym (...) wraz z naczepą marki K. o numerze rejestracyjnym (...), wykonującego przewóz drogowy z Holandii na Białoruś. Pojazdem tym w dniu kontroli kierował W. K. na zlecenie A. Ż., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: A. A. Ż., ul. (...),D. W wyniku dynamicznego ważenia (naciski zmniejszone dla każdej osi o 200 kg i o 2% z uwagi na metodę pomiaru) nacisków osi ujawniono przekroczenie nacisku na potrójnej osi naczepy pojazdu o 40 kg, tj. 0,17% przekroczenia dopuszczalnej wartości (24 t). Masa całkowita kontrolowanego zespołu pojazdów wyniosła 36710 t. Masa całkowita liczona była jako suma nacisków osi, zmniejszona o 200 kg dla każdej osi pojazdu
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right