Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 19 sierpnia 2015 r., sygn. I SA/Gl 233/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Eugeniusz Christ, Sędziowie WSA Dorota Kozłowska, Wojciech Organiściak (spr.), , po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 19 sierpnia 2015 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. w S. na postanowienie Dyrektora Izby Skarbowej w K. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zaświadczenia o pomocy de minimis oddala skargę.
Uzasadnienie
Dyrektor Izby Skarbowej w K. (dalej DIS) działając na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 w zw. z art. 239 oraz art. 306a, art. 306c w zw. z art. 306k ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm., dalej O.p.) oraz na podstawie § 9 ust. 1 w zw. z § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2007r. w sprawie zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 1300, dalej jako rozporządzenie) postanowieniem z dnia [...] r. (Nr [...]) utrzymał w mocy postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w S. (NUS) z dnia [...]r. (Nr [...]), mocą którego odmówiono A Sp. z o.o. z siedzibą w S. (dalej jako spółka lub strona) wydania zaświadczeń o udzieleniu pomocy de minimis w dniu 13 listopada 2013r. o wartości [...] zł., w dniu 21 listopada 2013r. o wartości [...] zł. i w dniu 25 listopada 2013r. o wartości [...] zł.
Prezentując dotychczasowy przebieg postępowania DIS wskazał, że w dniu 28 listopada 2013r. do NUS wpłynął wniosek Spółki, w którym zwróciła się z prośbą o wydanie zaświadczeń o pomocy de minimis. Strona wskazała, że pomoc została przeznaczona na wyposażenie stanowiska pracy oraz przystosowanie jego otoczenia do potrzeb osób niepełnosprawnych zgodnie z § 2 pkt. 1 ppkt. 1 rozporządzenia. Z uzyskanych ze zwolnienia środków zakład wydatkował na ww. cel kwoty o wskazanych wyżej wartościach. Do wniosku Spółka załączyła zestawienie otrzymanych zaświadczeń o udzieleniu pomocy de minimis, informację o nie otrzymaniu pomocy innej niż de minimis w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych, oświadczenie o sytuacji finansowej firmy, potwierdzenie bankowe dokonania przelewu środków pieniężnych oraz formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis. Z ww. dokumentów wynika, że w latach 2011-2013 Spółka skorzystała z pomocy de minimis w wysokości [...] Euro. Organ wskazał, że w aktach sprawy znajdują się kopie faktur dokumentujących dokonanie wydatki o wskazanych wyżej wysokościach, a przeznaczonych na zakup: ubrań roboczych typu szwed, kurtek roboczych ocieplanych, marynarek roboczych, koszul flanelowych, butów roboczych BRO, kurtek przeciwdeszczowych, kamizelek ostrzegawczych, gumofilców, butów śniegowych, czapek, ocieplaczy roboczych. Podkreślono, że przedmiotowy wniosek był jednym z ośmiu składanych przez Spółkę w dniach od 30 września 2013r. do dnia 3 lutego 2014r.