Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 23 czerwca 2015 r., sygn. I SA/Łd 511/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział I w składzie następującym: Przewodnicząca: Sędzia WSA Joanna Grzegorczyk - Drozda Sędziowie: Sędzia NSA Paweł Janicki Sędzia WSA Paweł Kowalski (spr.) Protokolant: Sekretarz sądowy Dominika Borowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 czerwca 2015 r. sprawy ze skargi Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi na uchwałę Rady Miejskiej w Aleksandrowie Łódzkim z dnia 18 grudnia 2014 r. nr III/28/14 w przedmiocie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Aleksandrów Łódzki na lata 2015 - 2020 stwierdza nieważność uchwały Rady Miejskiej w Aleksandrowie Łódzkim z dnia 18 grudnia 2014 r. nr III/28/14 w całości.

Uzasadnienie

Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi zaskarżyła uchwałę Rady Miejskiej w Aleksandrowie Łódzkim z dnia 18 grudnia 2014 r., nr III/28/14 w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Aleksandrów Łódzki na lata 2015 - 2020, wnosząc o stwierdzenie jej nieważności w całości.

Kwestionowanej uchwale zarzucono naruszenie art. 226 ust. 1 pkt 6, w związku z art. 72 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.), dalej jako u.f.p., oraz § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu klasyfikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego (Dz. U. nr 298. poz. 1767), dalej jako "rozporządzenie", polegającego na nieprawidłowym określeniu kwoty długu Gminy Aleksandrów Łódzki w latach 2015 - 2016, jak również braku wskazania sposobu jego sfinansowania w okresie 2015 - 2017 oraz z powodu naruszenia art. 226 ust. 3 pkt 4 u.f.p., polegającego na nieprawidłowym określeniu limitu wydatków bieżących w 2017 roku w przedsięwzięciu pn. "Odkup nieruchomości gruntowej w Brużyczce Księstwie" .

W uzasadnieniu skargi wyjaśniono, że z treści § 1 uchwały wynika, że składa się ona z: prognozy budżetów i długu gminy na lata 2015 - 2020 (załącznik nr 1), wykazu przedsięwzięć na lata 2015 - 2018 (załącznik nr 2), objaśnień (załącznik nr 5). W wykazie przedsięwzięć do wieloletniej prognozy finansowej gminy w poz. 1.3.1 - wydatki bieżące - i odpowiednio w poz. 1.3.1.1 zamieszczone zostało przedsięwzięcie pod nazwą "Odkup nieruchomości gruntowej w Brużyczce Księstwie" z łącznymi nakładami w kwocie 1 436 642 zł oraz limitami wydatków odpowiednio: na 2015 r. - 475 428 zł, na 2016 r. - 475 428 zł i na 2017 r. - 460 686 zł. W poz. 1.3.2. - wydatki majątkowe i odpowiednio w poz. 1.3.2.7. także zamieszczone zostało przedsięwzięcie pod nazwą "Odkup nieruchomości gruntowej w Brużyczce Księstwie" z łącznymi nakładami finansowymi w kwocie 6 801 000 zł oraz limitem wydatków w roku 2017 w kwocie 6 801 000 zł. W poz. 6 załącznika nr 1 do uchwały określono poziom długu gminy na rok 2015 r. w kwocie 27 120 000 zł, na 2016 r. w kwocie 22 320 000 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00