Wyrok WSA w Warszawie z dnia 9 kwietnia 2015 r., sygn. VIII SA/Wa 1133/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Artur Kot, Sędziowie Sędzia WSA Leszek Kobylski /sprawozdawca/, Sędzia WSA Iwona Szymanowicz - Nowak, Protokolant Referent - stażysta Urszula Sieradz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 kwietnia 2015 r. sprawy ze skargi R. K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] sierpnia 2014 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej w transporcie drogowym oddala skargę.
Uzasadnienie
Główny Inspektor Transportu Drogowego (dalej określany jako: "GITD", lub "organ odwoławczy") decyzją z dnia [...] sierpnia 2014 r. znak: [...], działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 267, dalej jako: "k.p.a."), art. 64 ust. 1-2, art. 64d, art. 140aa ust. 1, 3, 4, art. 140ab ust. 1 pkt 3 lit. "c", ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, dalej jako: "p.r.d"), art. 41 ustawy z dnia 21 marca 1985 r.
o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 260, dalej jako: "u.d.p."), po rozpatrzeniu odwołania R. K. od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (dalej także jako: "WITD" lub "organ I instancji")
z dnia [...] marca 2014 r. nr [...] o nałożeniu kary pieniężnej
w wysokości 15.000 zł - utrzymał zaskarżoną decyzję w całości w mocy.
Powyższa decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym
i prawnym:
W dniu [...] stycznia 2014 r. na drodze krajowej nr [...] w miejscowości J. zatrzymano do kontroli pojazd członowy składający się z dwuosiowego ciągnika samochodowego marki [...] o nr rej. [...] oraz trzyosiowej naczepy marki [...] o nr rej. [...]. Pojazdem tym w dniu kontroli kierował J. K., który wykonywał transport drogowy ładunku wody w butelkach PET o poj. 0,5 l w imieniu i na rzecz R. K. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą PHU "[...]" Transport-Spedycja R. K.. Przebieg kontroli utrwalono w stosownym protokole kontroli sporządzonym na miejscu. Podczas kontroli stwierdzono, iż przedmiotowy pojazd członowy poruszając się droga krajową nr [...] przekroczył dopuszczalny nacisk na ww. drodze, na której dopuszczalny jest ruch pojazdów o naciskach osi do 10 t dla pojedynczej osi napędowej pojazdów silnikowych.