Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 19 marca 2015 r., sygn. II SA/Kr 1424/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Jacek Bursa (spr.) Sędziowie: WSA Mirosław Bator WSA Mariusz Kotulski Protokolant: st. ref. Urszula Czerwińska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 marca 2015 r. sprawy ze skargi E. G. na uchwałę Rady Gminy Nowy Targ z dnia 29 października 2007 r., Nr IX/82/07 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Nowy Targ w terenach przeznaczonych do zainwestowania - obszar Ludźmierz [...], [...], [...] I. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w części: - tekstowej w zakresie § 26 ust. 5; - graficznej stanowiącej załącznik nr 1 w zakresie działek nr: [...], [...], [...], [...] położonych w obszarze o symbolu 11A.ZC; II. w pozostałej części skargę oddala; III. zasądza od Rady Gminy Nowy Targ na rzecz skarżącej E. G. kwotę 300 zł (trzysta złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

E.G. wniosła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie na uchwałę Rady Gminy Nowy Targ Nr IX/82/07 z dnia 10 października 2007 r., w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Nowy Targ na terenach przeznaczonych do zainwestowania - obszar Ludźmierz 11A, 11B, 11C,11D, zarzucając naruszenie :

• art. 140 Kodeksu cywilnego,

art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2012 r., poz. 647 - dalej u.p.z.p.),

• art. 21 ust. 1 i art. 64 ust. 1 i 3 Konstytucji RP przez ograniczenie prawa do dysponowania nieruchomością i jej zagospodarowania nieproporcjonalnie do celów koniecznych dla zapewnienia racjonalnej gospodarki przestrzennej oraz ponad usprawiedliwione potrzeby publiczne, a w konsekwencji nadużycie władztwa planistycznego gminy,

• art.15 ust. 2 pkt 1, pkt 9 u.p.z.p., poprzez objęcie jedną strefą planistyczną "11A.ZC" dwóch terenów o odmiennych przeznaczeniach, tj.: terenu istniejącego cmentarza i terenu pod rozbudowę cmentarza, także poprzez brak wyznaczenia prawidłowego obszaru ochrony sanitarnej cmentarza i ograniczeń istniejących na tym obszarze,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00