Orzeczenie
Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 24 lutego 2015 r., sygn. I SA/Rz 37/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. NSA Jacek Surmacz / spr./ Sędziowie WSA Tomasz Smoleń WSA Małgorzata Niedobylska Protokolant sekr. sąd. Eliza Kaplita-Wójcik po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 24 lutego 2015r. sprawy ze skargi "A" spółka akcyjna z siedzibą w T. (dawniej: "A" S.A. z siedzibą w J.) na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] października 2014r. nr [...] w przedmiocie określenia przybliżonej kwoty zobowiązania w podatku akcyzowym wraz z odsetkami i zabezpieczenie tego zobowiązania - oddala skargę -
Uzasadnienie
I SA/Rz 37/15
UZASADNIENIE
Naczelnika Urzędu Celnego, decyzją z dnia [...] czerwca 2014r. Nr [...], na podstawie art. 207, art. 33 § § 1 i 2 pkt 2, § § 3 i 4 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012r. poz. 749 ze zm.; dalej: Ordynacja podatkowa), określił "A" S.A. z siedzibą w J. (obecnie "B" S.A. z siedzibą w T.); dalej: Spółka - przybliżoną kwotę zobowiązań podatkowych w podatku akcyzowym oraz kwotę odsetek za zwłokę, należnych od tych zobowiązań na dzień wydania niniejszej decyzji w łącznej kwocie 4 000 956,00zł, w tym za: lipiec 2011, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, październik, listopad, grudzień 2012r., styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj i lipiec 2013r. i dokonał zabezpieczenia wymienionych zobowiązań podatkowych na majątku podatnika, przed wydaniem decyzji określającej wysokość zobowiązania podatkowego.
Decyzję tę odwołaniem zaskarżyła Spółka, a Dyrektor Izby Celnej, po rozpatrzeniu sprawy w postępowaniu odwoławczym, decyzją z dnia [...] października 2014r. nr [...], utrzymał w mocy decyzję organu pierwszej instancji.
W uzasadnieniu swojej decyzji organ odwoławczy przedstawił treść przepisów art. 33 Ordynacji podatkowej i wskazał, że organ I instancji prawidłowo ustalił, że Spółka dokonywała dostaw wewnątrzwspólnotowych olejów bazowych o kodzie CN 2710 1999. Jednym z kontrahentów Spółki była firma "C" s.r.o. z siedzibą w C. Dostawy oleju bazowego do tej Spółki były realizowane transportem samochodowym. Stwierdzono, że 104 wysyłki oleju bazowego "nie opuściły" terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wysyłki takie więc nie spełniły definicji dostawy wewnątrzwspólnotowej zawartej w art. 2 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2011r., Nr 108, poz. 626 ze zm.; dalej: ustawa o podatku akcyzowym) i w konsekwencji nastąpiło niedochowanie warunków zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy, o której mowa w art. 41 ust. 4 i art. 40 ust. 6 cyt. ostatnio ustawy, polegające na niewyprowadzeniu poza teren kraju wyrobów akcyzowych w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej, skutkującym zakończeniem wskazanej procedury na podstawie art. 42 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym. Stwierdzone nieprawidłowości skutkują powstaniem obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym w wysokości 3 453 296 zł.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right