Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 29 października 2014 r., sygn. III SA/Po 1353/13

 

Dnia 29 października 2014 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Górecka (spr.) Sędziowie NSA Maria Lorych-Olszanowska WSA Włodzimierz Zygmont Protokolant: st.sekr.sąd. Anna Piotrowska- Żyła po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 października 2014 roku przy udziale Prokuratora Prokuratury Apelacyjnej w Poznaniu Zbigniewa Pierzyńskiego sprawy ze skargi Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w W (obecnie Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w W) na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P z dnia [...] roku nr [...] w przedmiocie określenia wysokości nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2009 rok oddala skargę

Uzasadnienie

Spółka w P złożyła wniosek o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za rok 2009 oraz o zwrot nadpłaty.

Decyzja z dnia [...] 2013 r. Burmistrz R określił stronie wysokość zobowiązania podatkowego za 2009 rok w kwocie [...] zł.

Decyzja ta została utrzymana w mocy na podstawie decyzji SKO w P z dnia [...] 2013 r.

Decyzją z dnia [...] 2013 roku Burmistrz R odmówił określenia podatnikowi nadpłaty w podatku od nieruchomości za rok 2009 w kwocie 6 463 zł.

W uzasadnieniu organ stwierdził, że podatnik przez cały rok 2009 pozostawał właścicielem zabudowanych nieruchomości i budowli położonych na terenie gminy R i w związku z tym w terminie składał stosowne deklaracje podatkowe na podatek od nieruchomości na rok 2009, dokonując terminowo wpłat rat należnego za tenże rok podatku. Następnie przedłożył organowi podatkowemu korektę deklaracji podatkowej za rok 2009. Według organu I instancji w sprawie nie zachodzi żadna z przesłanek uzasadniających zwrot nadpłaty wymienionych w art. 72 § 1 Op, a złożona przez podatnika korekta deklaracji podatkowej nie znajduje potwierdzenia w materiale dowodowym.

W odwołaniu od decyzji strona podniosła, że organy niezasadnie opodatkowały podatkiem od nieruchomości uznając za budowle urządzenia techniczne kontenerowych stacji redukcyjno- pomiarowych oraz punkty pomiarowe, punkty redukcyjno- pomiarowe, urządzenia techniczne i pomiarowe. Urządzenia te są urządzeniami technicznymi nie stanowiącymi budowli ani urządzeń budowlanych a tym samym nie powinny podlegać opodatkowaniu przedmiotowym podatkiem. Urządzenia te nie powstają w procesie budowlanym, ani nie są trwale z gruntem związane (nie są trwale związane z fundamentami bowiem są do nich przymocowane w sposób pozwalający na ich łatwy demontaż i wymianę bez konieczności przeprowadzania robót budowlanych. Zarzucono też naruszenie przepisów procesowych - art. 121, 122, 124, 187 i 197 O.p.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00