Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 24 września 2014 r., sygn. I SA/Gd 891/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Gorzeń (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Irena Wesołowska, Sędzia WSA Ewa Wojtynowska, Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Beata Jarecka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 24 września 2014 r. sprawy ze skargi ,,A" Sp. z o.o. Oddział w K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 14 lutego 2014 r. nr[....] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2007 - 2012 oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 14 lutego 2014 r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze (dalej: SKO) utrzymało w mocy decyzję Burmistrza Cz. z dnia 14 października 2013 r. odmawiającą A Spółce z ograniczoną odpowiedzialnością stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2007-2012 w łącznej wysokości 14.465 zł.

W uzasadnieniu rozstrzygnięcia SKO wskazało, że w dniu 24 grudnia 2012 r. do Urzędu Miasta i Gminy Cz. wpłynął wniosek A Sp. z o.o. o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2007-2012 (odpowiednio w wysokościach: 1.455,00 zł, 2.602,00 zł, 2.602,00 zł, 2.602,00 zł, 2.602,00 zł, 2.602,00zł) oraz zwrot nadpłaty. Jednocześnie Spółka złożyła korektę deklaracji za lata 2007-2012. W uzasadnieniu wskazała, że w związku z przeprowadzonym audytem Spółki stwierdziła, że wartość urządzeń zlokalizowanych w stacjach redukcyjno-pomiarowych nie powinna być uwzględniona w podatku od nieruchomości, a podatkowi temu winny podlegać wyłącznie części budowlane tych urządzeń. Spółka wskazała m.in., że ww. urządzenia techniczne nie mieszczą się w zakresie definicji obiektu budowlanego, ponieważ nie powstają w procesie budowlanym, nie są trwale związane z fundamentami, albowiem są do nich przymocowane w sposób pozwalający na ich łatwy demontaż i wymianę bez konieczności przeprowadzenia robót budowlanych.

Decyzją z dnia 14 października 2013 r., wydaną po ponownym rozpatrzeniu sprawy (poprzednia decyzja tego organu z dnia 14 maja 2013 r. została uchylona w toku instancji) Burmistrz Cz. odmówił Spółce stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2007-2012 w łącznej wysokości 14.465 zł. W uzasadnieniu organ wskazał, że dokonał ponownej analizy i oceny zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego uznając, że nie było konieczne powoływanie biegłego, albowiem w niniejszej sprawie należało dokonać interpretacji stosownych przepisów prawa, nie były zaś wymagane wiadomości specjalne. Organ szczegółowo przedstawił swoje stanowisko w uzasadnieniu decyzji analizując poszczególne przepisy prawa i powołując się na aktualne orzecznictwo.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00