Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 maja 2014 r., sygn. V SA/Wa 2706/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Piotr Kraczowski (spr.), Sędzia NSA - Piotr Piszczek, Sędzia WSA - Tomasz Zawiślak, Protokolant st. specjalista - Małgorzata Broniarek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 maja 2014 r. sprawy ze skargi P. Sp. z o.o. w P. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia [...] października 2013r., nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym; oddala skargę
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi wniesionej przez Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe "[...]" Sp. z o.o. z siedzibą w [...] (dalej: skarżąca lub spółka) jest decyzja Dyrektora Izby Celnej w [...] (dalej: Dyrektor Izby) z [...] października 2013 r. nr [...], utrzymująca w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w [...] (dalej: Naczelnik Urzędu) z [...] lipca 2012 r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki Mitsubishi L200.
Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym.
Spółka zakupiła 14 kwietnia 2007 r. na terytorium Niemiec samochód marki Mitsubishi L200, nr identyfikacyjny (VIN): [...], pojemność silnika: 2477 cm3, rok produkcji: 2007. Z niemieckich dokumentów rejestracyjnych wynika, że przedmiotowy pojazd po raz pierwszy został zarejestrowany i dopuszczony do ruchu drogowego 13 kwietnia 2007 r., dla potrzeb przepisów o ruchu drogowym został oznaczony jako samochód ciężarowy z otwartą skrzynią, posiadał 5 miejsc siedzących.
Następnie 30 kwietnia 2007 r. skarżąca spółka sprzedała pojazd jeszcze przed pierwszą jego rejestracją na terytorium kraju.
W dniu 28 maja 2007 r. przeprowadzone zostało badanie techniczne pojazdu zakończone wydaniem zaświadczenia, w którym uprawniony diagnosta oznaczył pojazd dla potrzeb ruchu drogowego jako "samochód ciężarowy" o nadwoziu skrzyniowym z 5 miejscami siedzącymi
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right