Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 maja 2014 r., sygn. VI SA/Wa 2915/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Grzegorz Nowecki (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Sławomir Kozik Sędzia WSA Urszula Wilk Protokolant st. sekr. sąd. Agnieszka Gajewiak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 maja 2014 r. sprawy ze skargi Z. Z. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2013 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia oddala skargę
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...] lipca 2013 r. nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2013 r. nr [...] o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 15.000 zł za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.
Do wydania powyższej decyzji doszło w następującym stanie faktycznym oraz prawnym.
W dniu [...] maja 2013 r. w miejscowości [...] na drodze krajowej nr [...] zatrzymano do kontroli pojazd członowy składający się z ciągnika marki [...] o nr rej. [...] wraz z naczepą marki [...] o nr rej. [...]. Pojazdem członowym kierował A. R., w imieniu przedsiębiorcy Z. Z. prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą [...] (dalej: "skarżąca" lub "strona"). Kierowca wykonywał przewóz drogowy kontenera 40 - stopowego o nr [...], który załadowany został artykułami przemysłowymi na 11 paletach (zgodnie z okazanym dokumentem CMR oraz załącznikiem - kontener posiadał plombę celną o nr [...] oraz plombę firmową o nr [...]), z miejscowości [...] do [...].
Pojazd wraz z ładunkiem poddano ważeniu na legalizowanych wagach przenośnych o nr fabrycznych 856086 i 856065. W wyniku ważenia stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego nacisku osi na drogach na których jest dopuszczony ruch pojazdów o naciskach osi do 10,0 ton. Nacisk na pojedynczą oś napędową pojazdu wyniósł 13.25 t (po odjęciu 2% zaokrąglono do 0,1 t w górę) i przekraczał o 3,25 t dopuszczalną wartość. Droga krajowa jest drogą, na której dopuszczalny nacisk na pojedynczą oś napędową nie powinien przekraczać 10 ton. Kierowca podczas kontroli nie okazał żadnego zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right