Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 22 maja 2014 r., sygn. II SA/Po 362/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jolanta Szaniecka (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Maria Kwiecińska Sędzia WSA Danuta Rzyminiak-Owczarczak Protokolant St. sekretarz sąd. Joanna Wieczorkiewicz-Skoczek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 maja 2014 r. sprawy ze skargi B. Sp. z o.o. z siedzibą w S. na decyzję Wielkopolskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii z dnia 22 stycznia 2014 r. Nr [...] w przedmiocie opłaty za nadzór nad przechowywaniem mięsa i produktów mięsnych oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 22 stycznia 2014 r., ŻP-Ż.920.1.1.2014 Wielkopolski Wojewódzki Lekarz Weterynarii (dalej powoływany jako "Wojewódzki Lekarz Weterynarii"), po rozpatrzeniu odwołania B. sp. z o.o. w S. (dalej powoływanej jako "B."), utrzymał w mocy decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii w Wągrowcu (dalej powoływanego jako "Powiatowy Lekarz Weterynarii") z dnia 19 listopada 2013 r., [...], którą zobowiązano wyżej wymienioną spółkę do wniesienia opłaty stanowiącej należność budżetową o charakterze publicznoprawnym w wysokości 113 zł.

Powyższe decyzje wydano w następującym stanie faktycznym.

W dniu 17 października 2013 r. Powiatowy Lekarz Weterynarii przeprowadził kontrolę Punktu Skupu Dziczyzny w miejscowości P. o weterynaryjnym numerze identyfikacyjnym [...], z czego sporządzono protokoły kontroli [...]/1/2013 oraz [...]/2/2013.

Z kolei w dniu 31 października 2013 r. przeprowadzono kontrolę Punktu Skupu Dziczyzny w miejscowości Mieścisko o weterynaryjnym numerze identyfikacyjnym [...], z czego sporządzono protokoły kontroli [...]/1/2013 oraz [...]/2/2013.

Decyzją z dnia 19 października 2013 r. Powiatowy Lekarz Weterynarii, powołując się na art. 60 pkt 7 oraz art. 61 ust. 1, art. 67 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 ze zm. - dalej zwanej "u.f.p.") w zw. z art. 30 ust. 1 pkt 5 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (Dz. U. z 2010 r. nr 11, poz. 744 ze zm. - zwanej dalej "u.I.W.") oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 - zwanej dalej "K.p.a."), zobowiązał B. do wniesienia opłaty stanowiącej należność budżetową o charakterze publiczno-prawnym w wysokości 113 zł. Organ wskazał, że stosownie do art. 30 ust. 1 pkt 5 lit. b u.I.W., Inspekcja pobiera opłaty za nadzór nad przechowywaniem mięsa i produktów mięsnych. Opłatę taką, jako należność budżetową o charakterze publiczno-prawnym, określa się w trybie art. 61 u.f.pf. Organ wyjaśnił następnie, że definicja mięsa zawarta w załączniku 1 rozporządzenia (WE) 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiającego szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego (Dz.Urz. UE L 139 z 30 kwietnia 2004 r., s. 55-205, Polskie wydanie specjalne: Rozdział 3, Tom 45, s. 14-74, zwane dalej "rozporządzeniem 853/2004"), stanowi, iż "mięso" oznacza jadalne części "zwierząt łownych", "drobnej i grubej zwierzyny łownej". Mając na uwadze powyższą definicję oraz na podstawie przedłożonych protokołów kontroli Punktu Skupu Dziczyzny w miejscowości P. ([...]) z dnia 17 października 2013 r., [...]/1/2013 i [...]/2/2013 oraz protokołów kontroli Punktu Skupu Dziczyzny w miejscowości Mieścisko ([...]) z dnia 31 października 2013 r., [...]/1/2013 i [...]/2/2013 informujących o wykonaniu kontroli merytorycznej podmiotów postanowiono za przeprowadzone 2 godziny nadzoru pobrać opłatę w wysokości 113 zł (2 x 56,50 zł).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00