Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 25 marca 2014 r., sygn. II SA/Bk 1036/13
W uchwale o zmianie planu miejscowego, organ planistyczny ma obowiązek uwzględnić porządek prawny powstały wskutek, zapadłej wcześniej, prawomocnej uchwały w przedmiocie scalenia i podziału gruntów. Jest to zgodne z zasadami sporządzania planu w świetle art. 28 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Teza urzędowa
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia NSA Grażyna Gryglaszewska (spr.), sędzia WSA Małgorzata Roleder, sędzia NSA Anna Sobolewska-Nazarczyk, Protokolant starszy sekretarz sądowy Marta Anna Lawda, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 11 marca 2014 r. sprawy ze skargi H. A. na uchwałę Rady Miejskiej w S. z dnia [...] sierpnia 2013 r., nr [...] w przedmiocie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oddala skargę
Uzasadnienie
Skarga została wywiedziona na podstawie następujących okoliczności.
1. W dniu [...] marca 2006 r. Rada Miejska w S. podjęła uchwałę nr [...], w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta S. w granicach administracyjnych i części obszaru gminy S. Zgodnie z § 7 pkt 6 ppkt 6 ww. uchwały, na rysunku planu zostały określone symbolem 6MN - tereny wymagające przeprowadzenia scalenia i ponownych podziałów nieruchomości w oparciu o przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami. Zgodnie z tą uchwałą część działki o nr geod. 2155, która była położona w S. przy ul. K. przeznaczona była pod drogę oznaczoną symbolem 2KDL, część przeznaczona była pod tereny zabudowy jednorodzinnej oznaczone symbolem 6MN. W treści uchwały dla terenów oznaczonych symbolem 6MN ustalono, że należy dokonać scalenia i ponownego podziału na działki zgodnie z zasadami ustalonymi planem. Szerokość drogi 2KDL została ustalona w części graficznej uchwały oraz części tekstowej w § 31 ust. 2 pkt 10, który mówił, że dla drogi klasy technicznej L, oznaczonej symbolem 2KDL ustala się następujące parametry: dla odcinków projektowanych dróg pas drogowy szerokości 15,0 m.