Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 6 lutego 2014 r., sygn. II SA/Sz 1009/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Elżbieta Makowska (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder, Sędzia WSA Marzena Iwankiewicz, Protokolant sekretarz sądowy Anita Jałoszyńska, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 6 lutego 2014 r. sprawy ze skargi A. R. na rozkaz personalny Komendanta Policji z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby oddala skargę.
Uzasadnienie
Komendant Powiatowy Policji rozkazem personalnym z dnia
[...] Nr [...] wydanym na podstawie art. 41 ust. 1 pkt 3 w związku
z art. 45 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2011 r. Nr 287, poz. 1687 z późn. zm.) zwolnił policjanta A. R. ze służby z dniem [...] ze względu na wymierzenie kary nadał tej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności, a nadto stwierdził uprawnienie A. R. a do świadczeń pieniężnych określonych w art. 114 ust. 3 i art. 115 ust. 1 ustawy o Policji.
Z uzasadnienia decyzji wynika, że Komendant Wojewódzki Policji, po rozpatrzeniu odwołania A. R. od orzeczenia dyscyplinarnego Komendanta Powiatowego z dnia [...] nr [...] o uznaniu A. R. za winnego naruszenia dyscypliny służbowej w sposób określony w art.132 ust. 3 pkt 6 ustawy o Policji i wymierzeniu kary dyscyplinarnej wydalenia ze służby w Policji, orzeczeniem z dnia [...] Nr [...] utrzymał w mocy orzeczenie organu I instancji.
W związku z tym, w dniu [...] wszczęto postępowanie administracyjne na podstawie art. 41 ust. 1 pkt 3 ustawy o Policji. Organ opisał następnie przebieg tego postępowania wskazując na przyczyny nieuwzględnienia składanych przez A.R. w jego toku wniosków dowodowych i procesowych.
Zdaniem Komendanta Powiatowego Policji zebrany i przeanalizowany materiał dowodowy w sprawie dał pełną podstawę do wydania decyzji. Zgodnie bowiem z art. 41 ust. 1 pkt 3 ustawy o Policji, policjanta zwalnia się ze służby w przypadku wymierzenia kary dyscyplinarnej wydalenia ze służby. Organ wskazał na obligatoryjny charakter zwolnienia policjanta ze służby w przypadku, o którym mowa w powyższym przepisie. Nadto wyjaśnił kwestie związane ze świadczeniami przysługującymi na podstawie art. 114 ust 3 i 115 ust. 1 ustawy policjantowi zwolnionemu ze służby oraz uzasadnił istnieniem ważnego interesu społecznego nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności.