Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 18 lutego 2014 r., sygn. I SA/Gd 42/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Alicja Stępień (spr.), Sędziowie Sędzia NSA Sławomir Kozik, Sędzia NSA Ewa Kwarcińska, Protokolant Sekretarz Sądowy Agnieszka Bednarczyk, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 18 lutego 2014 r. sprawy ze skargi L. S.A. na postanowienie Ministra Finansów z dnia 13 listopada 2013 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego oddala skargę.

Uzasadnienie

DO MINISTRA FINANSÓW WPŁYNĄŁ WNIOSEK A SPÓŁKI AKCYJNEJ Z SIEDZIBĄ W G. O WYDANIE PISEMNEJ INTERPRETACJI PRZEPISÓW PRAWA PODATKOWEGO DOTYCZĄCEJ PODATKU DOCHODOWEGO OD OSÓB PRAWNYCH.

WE WNIOSKU PRZEDSTAWIONO ZDARZENIE PRZYSZŁE, Z KTÓREGO WYNIKAŁO, ŻE SPÓŁKA PROWADZI DZIAŁALNOŚĆ W ZAKRESIE PRODUKCJI I SPRZEDAŻY ODZIEŻY W PROWADZONYCH SKLEPACH DETALICZNYCH. W RAMACH SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI SPÓŁKA WSPÓŁPRACUJE Z WIELOMA DOSTAWCAMI I USŁUGODAWCAMI, KTÓRZY ZA SWOJE PRODUKTY I USŁUGI WYSTAWIAJĄ FAKTURY VAT. DO SPÓŁKI WPŁYWA OBECNIE ŚREDNIO OK. 8500 DOKUMENTÓW ZAKUPOWYCH MIESIĘCZNIE, CO OZNACZA, ŻE W KAŻDYM MIESIĄCU PRZYBYWA PONAD 30 SEGREGATORÓW SAMYCH DOKUMENTÓW ZAKUPOWYCH. W ZWIĄZKU Z CIĄGŁYM ROZWOJEM PRZEDSIĘBIORSTWA, A CO ZA TYM IDZIE ROSNĄCĄ LICZBĄ TRANSAKCJI ZAKUPU TOWARÓW I USŁUG ORAZ ZWIĘKSZANIEM SIĘ LICZBY DOSTAWCÓW I USŁUGODAWCÓW, LICZBA OTRZYMYWANYCH W KAŻDYM MIESIĄCU FAKTUR ZWIĘKSZA SIĘ. MAJĄC NA UWADZE, WYNIKAJĄCY Z OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW PRAWA OKRES PRZEZ JAKI PODATNIK ZOBOWIĄZANY JEST PRZECHOWYWAĆ DOKUMENTY KSIĘGOWE, ICH ARCHIWIZACJA STAJE SIĘ CORAZ TRUDNIEJSZA, ŁĄCZY SIĘ BOWIEM Z KONIECZNOŚCIĄ ZWIĘKSZANIA POWIERZCHNI ARCHIWUM.

Spółka wdraża system archiwizowania i obiegu dokumentów w formie elektronicznej. Część otrzymywanych w formie papierowej dokumentów obcych jest skanowanych i archiwizowanych w formie elektronicznej, oprócz archiwizowania oryginałów papierowych. Na dzień sporządzenia niniejszego wniosku, dotyczy to także części dokumentów księgowych, otrzymywanych od kontrahentów w formie papierowej. Spółka zamierza stopniowo objąć opisanym systemem archiwizowania i obiegu dokumentów wszystkie dokumenty wpływające w formie papierowej. Zamierza archiwizować w ten sposób w szczególności: faktury zakupowe, faktury korygujące VAT, duplikaty tych dokumentów, załączniki do faktur, rachunki. Rozszerzenie kategorii dokumentów objętych archiwizacją elektroniczną następuje kategoriami dokumentów, tj. począwszy od dat oznaczanych przez spółkę, wszystkie dokumenty należące do danej kategorii dokumentów, będą objęte archiwizacją elektroniczną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00