Wyrok WSA w Warszawie z dnia 5 listopada 2013 r., sygn. IV SA/Wa 1811/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Agnieszka Łąpieś-Rosińska, Sędziowie sędzia WSA Anna Falkiewicz-Kluj (spr.), sędzia WSA Agnieszka Wójcik, Protokolant ref. staż. Filip Rutkowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 listopada 2013 r. sprawy ze skargi "J. Sp. z o.o." Sp. komandytowa z siedzibą w W. na postanowienie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...]maja 2013 r. nr [...] w przedmiocie odmowy uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy oddala skargę
Uzasadnienie
Zaskarżonym postanowieniem z [...] maja 2013 r. nr. [...], dalej postanowienie, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, dalej GDKiA, na podstawie art. 53 ust. 4 pkt. 9 ustawy z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. poz. 647 ze zm.), dalej p.z.p. i art. 138 § 1 pkt. 1 w zw. z art. 127 § 3 i art. 144 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.D.U. 2012, poz. 267), dalej k.p.a, utrzymał w mocy własne postanowienie z [...] marca 2013 r. w przedmiocie odmowy uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie tablicy reklamowej na terenie działki nr. [...] położonej przy drodze ekspresowej [...] (w km 53+300 strona prawa) w miejscowości G. g.m. M.
Stan sprawy przedstawiał się następująco.
J. Spółka z.o.o. spółka komandytowa z siedzibą w W., dalej skarżąca, wniosła o wydanie przez Burmistrza Miasta i Gminy M. decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie tablicy reklamowej na terenie działki nr. [...] położonej przy drodze ekspresowej [...] ( w km 53 plus 300 strona prawa), w miejscowości G. gm. M.
Postanowieniem z [...] marca 2013 r. GDDKiA odmówiła uzgodnienia decyzji wskazując, że reklama, ze względu na jej konstrukcję (dwustronna) i usytuowanie (widoczna z obu kierunków ruchu drogi ekspresowej [...]) będzie znajdowała się na obszarze oddziaływania węzła "M.", będzie negatywnie oddziaływać na kierowców a tym samym będzie wpływać na odbieranie przez kierowców sygnałów związanych z organizacją ruchu.