Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 4 października 2013 r., sygn. III SA/Wr 143/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Marcin Miemiec Sędziowie: Sędzia NSA Józef Kremis (sprawozdawca) Sędzia WSA Maciej Guziński Protokolant: Renata Pawlak po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 4 października 2013 r. sprawy ze skargi Wojewody D. na uchwałę Rady Miejskiej Gminy G. S. z dnia [...] listopada 2012 r., nr [...] w przedmiocie uchwalenia "Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na terenie Gminy i Miasta G. S. w 2013 roku" I. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały; II. orzeka, że zaskarżona uchwała nie podlega wykonaniu do dnia prawomocności wyroku.

Uzasadnienie

W skardze do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu Wojewoda D. wniósł o stwierdzenie nieważności uchwały nr [...] Rady Miejskiej Gminy G. S. z dnia [...] listopada 2012 r. w sprawie uchwalenia "Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na terenie Gminy i Miasta G. S. w 2013 roku" oraz o zasądzenie kosztów zastępstwa procesowego.

Skarżący zarzucił organowi stanowiącemu:

1) Naruszenie art. 5a ust. 4 pkt 8 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 234, ze zm.), w zw. z § 119 ust. 1 i § 141 załącznika do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" (Dz. U. Nr 48, poz. 908) oraz art. 7 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej - przez wadliwe określenie "wysokości środków planowanych na realizację programu", jako obligatoryjnego elementu uchwały podejmowanej na podstawie art. 5a ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Zdaniem organu nadzoru stwierdzenie w § 1 rozdziału VI (zdanie pierwsze i drugie), że "Wysokość środków przeznaczonych na realizację programu zostanie określona w budżecie Gminy i Miasta G. S. na rok 2013. Wydatki na realizację zadań, o których mowa w programie, nie mogą przekroczyć kwoty środków finansowych zaplanowanych na ten cel w budżecie na rok 2013", nie spełnia wymagań wynikających z art. 5a ust. 4 pkt 8 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ponieważ określa pułap bliżej nieokreślonej kwoty. Tymczasem w uchwale zawierającej program współpracy z organizacjami pozarządowymi powinna być wskazana wysokość kwoty, jaką jednostka samorządu terytorialnego ma zamiar w danym okresie przeznaczyć na realizację zamierzeń programowych. Chodzi przy tym o orientacyjne wskazanie planowanych środków w postaci konkretnej kwoty, która nie jest ostateczna, może więc podlegać stosownym zmianom w trakcie wykonywania zadań objętych programem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00