Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 10 października 2013 r., sygn. V SA/Wa 783/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Krystyna Madalińska - Urbaniak, Sędzia WSA - Irena Jakubiec - Kudiura, Sędzia WSA - Barbara Mleczko - Jabłońska (spr.), , Protokolant sekretarz sądowy - Marcin Woźniak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 października 2013 r. sprawy ze skarg R. i M.C. na decyzję Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z dnia [...] grudnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji o wstrzymaniu płatności dla gospodarstwa niskotowarowego; oddala skargi

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi M.C. oraz Rzecznika Praw Obywatelskich jest decyzja Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z dnia [...] grudnia 2012 r. nr. [...] o utrzymaniu w mocy decyzji Dyrektora Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w L. nr [...] z dnia [...] października 2012 r. o odmowie stwierdzenia nieważności decyzji Kierownika Biura Powiatowego ARiMR z dnia [...] kwietnia 2011 r. Nr [...] dotyczącej wstrzymaniu płatności dla gospodarstwa niskotowarowego w roku 4 i 5.

Przedmiotowa decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym.

W dniu 11 marca 2005 r. M.C. złożył w Biurze Powiatowym ARiMR w R. wniosek o pomoc finansową na działanie wspieranie gospodarstw niskotowarowych.

Decyzją z dnia [...] lutego 2006 r. Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w R. rozpoznając ww. wniosek przyznał M.C. płatność dla gospodarstwa niskotowarowego w kwocie 4.818,66 zł. W treści decyzji zaznaczono, iż płatność wypłacana będzie przez okres 5 lat, przy czym warunkiem płatności w czwartym i piątym roku będzie zrealizowanie przedsięwzięcia zgodnie z planem rozwoju gospodarstwa niskotowarowego nie później niż w terminie 6 miesięcy od dnia wypłaty trzeciej płatności. Nadto w decyzji wskazano, że w ciągu 7 dni po w.w. terminie należy złożyć oświadczenie o zrealizowaniu przedsięwzięcia, przy czym wymaganym załącznikiem do tego oświadczenia będzie dokument potwierdzający zrealizowanie zadeklarowanego przedsięwzięcia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00