Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 24 maja 2013 r., sygn. VI SA/Wa 932/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Wdowiak (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Izabela Głowacka - Klimas Sędzia WSA Zbigniew Rudnicki Protokolant ref. staż. Paulina Dymińska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 maja 2013 r. sprawy ze skargi P. S.A. z siedzibą w L. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] stycznia 2013 r. nr [...] w przedmiocie nakazu zaprzestania prowadzenia niezgodnej z przepisami reklamy apteki oraz nałożenia kary pieniężnej oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją nr [...] z dnia [...] stycznia 2013 r. Główny Inspektor Farmaceutyczny, działając na podstawie art. 112 ust. 1 pkt 1 i ust. 3, art. 115 pkt 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. 2008 r., Nr 45, poz. 271 ze zm.) oraz art. 138 § 1 pkt 1, po rozpatrzeniu odwołania złożonego przez P. S.A.
z siedzibą w [...] (dalej skarżąca spółka, strona skarżąca), od decyzji z dnia [...] października 2012 r. [...] Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w [...] (dalej Wojewódzki Inspektor), utrzymał w mocy decyzję tego organu w przedmiocie nakazu zaprzestania prowadzenia reklamy apteki ogólnodostępnej [...] i jej działalności, polegającej na uczestnictwie w [...] oraz nałożenia kary pieniężnej w kwocie 1.000 zł.
Decyzję powyższą wydano w następującym stanie faktycznym i prawnym.
W dniu [...] lipca 2012 r. do Wojewódzkiego Inspektora w [...] wpłynęło zawiadomienie o prowadzeniu w aptece ogólnodostępnej [...] zlokalizowanej w [...] przy ul. [...] działalności, która może naruszać zakaz reklamy aptek określony w art.94 a ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne, poprzez stosowanie kart lojalnościowych.
Wojewódzki Inspektor pismem z dnia [...] lipca 2012 r. zawiadomił skarżącą spółkę o wszczęciu z urzędu postępowania administracyjnego w sprawie naruszenia przez ww. aptekę art. 94a ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne, tj. prowadzenia niedozwolonej reklamy działalności apteki oraz wezwał do złożenia w terminie 7 dni wyjaśnień w przedmiocie prowadzonej reklamy działalności apteki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right