Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 25 kwietnia 2013 r., sygn. VII SA/Wa 2818/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bogusław Cieśla, , Sędzia WSA Joanna Gierak-Podsiadły (spr.), Sędzia WSA Tadeusz Nowak, Protokolant ref. staż. Piotr Czyżewski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 kwietnia 2013 r. sprawy ze skargi B. W. na decyzję Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia [...] października 2012 r. znak [...] w przedmiocie odmowy wstrzymania egzekucji administracyjnej skargę oddala

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej przez B. W. jest decyzja Ministra Administracji i Cyfryzacji z [...] października 2012 r. znak: [...], wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:

Pismem z 4 czerwca 2012 r. skarżący wystąpił do Wojewody P. o wstrzymanie egzekucji administracyjnej wszczętej tytułem wykonawczym z 9 kwietnia 2009 r., ewentualnie o "przedłużenie" decyzji Wojewody P. z [...] września 2009 r. na okres trzech lat.

Wojewoda P. decyzją z [...] sierpnia 2012 r. znak [...] na podstawie art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (Dz. U. Nr 31, poz. 206 ze zm.) - po rozpatrzeniu wskazanego wniosku B. W. z [...] czerwca 2012 r. - odmówił wstrzymania egzekucji administracyjnej prowadzonej przez Starostę B. w sprawie wykonania przez B. W. obowiązku rozebrania tymczasowego kiosku "M." usytuowanego na działce o nr geod. [...] w Ł. przy ul. G. [...], obecnie użytkowanego jako biuro handlowe.

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że w dniu 6 czerwca 2012 r. wpłynął wniosek B. W. o wstrzymanie na okres 3 lat egzekucji administracyjnej dotyczącej wykonania obowiązku rozebrania tymczasowego kiosku "M." usytuowanego na działce o nr geod. [...] w Ł. przy ul. G. [...], obecnie użytkowanego jako biuro handlowe. B. W. swoje wystąpienie uzasadnił tym, iż zobowiązanie do rozebrania obiektu objętego rozbiórką pozbawi jego i jego żonę miejsca pracy oraz spowoduje, iż nie będzie go stać na utrzymanie trójki dzieci na studiach dziennych. Wnioskodawca nadmienił, że gmina Ł. ze względu na duże bezrobocie została ujęta w specjalną strefę pomocy dla bezrobotnych i tworzenia nowych miejsc pracy. Podniósł kwestię nieprzeanalizowania przez organ w poprzednim postępowaniu w sprawie wstrzymania przedmiotowej egzekucji administracyjnej potrzeby dokonania koniecznych zmian w doprowadzeniu prądu i wody do domu mieszkalnego, które obecnie są przeprowadzone pod budynkiem objętym rozbiórką. Wnioskodawca poruszył także kwestie dotyczące procesu uzyskiwania przez jego sąsiadów A. i B. Ł. pozwolenia na budowę budynku mieszkalno-usługowego usytuowanego po granicy z jego działką. Po dokonaniu analizy akt sprawy organ stwierdził, że na wniosek zobowiązanego z 15 lipca 2009 r. Wojewoda P. decyzją z [...] września 2009 r. znak [...] wstrzymał przedmiotową egzekucję administracyjną do dnia 31 sierpnia 2011 r. Natomiast na poprzedni wniosek zainteresowanego, decyzją z [...] września 2011 r. znak [...] odmówił wstrzymania wnioskowanej egzekucji administracyjnej. Rozstrzygnięcie to utrzymał w mocy Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji decyzją z [...] października 2011 r. znak [...]). Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 20 marca 2012 r. sygn. akt VII SA/Wa 2667/11 oddalił zaś skargę B. W. na powyższą decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z [...] października 2011 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00