Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 14 marca 2013 r., sygn. III SA/Wa 2159/12

Skoro brak jest przepisu prawa podatkowego, który określałby formę przechowywania dokumentów na potrzeby podatku dochodowego od osób prawnych, na nośnikach pamięci (bez przechowywania form papierowych) - Minister Finansów, nie może udzielić interpretacji indywidualnej z tego zakresu (art. 165a § 1 w zw. z art. 14h ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.).

Teza urzędowa

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Anna Wesołowska, Sędziowie Sędzia WSA Barbara Kołodziejczak-Osetek, Sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa (sprawozdawca), Protokolant referent stażysta Karol Kodym, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 lutego 2013 r. sprawy ze skargi I. sp. z o.o. z siedzibą w J. na postanowienie Ministra Finansów dnia [...] maja 2012 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych. oddala skargę

Uzasadnienie

I. Stan sprawy przedstawia się następująco:

1. I. Spółka z o.o. z siedzibą w J. (dalej zwana: "Spółką") zwróciła się do Ministra Finansów z wnioskiem z 30 stycznia 2012r. o udzielenie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (dalej zwany: "p.d.p.") oraz ustawy z 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm., dalej zwana: "O.p"). We wniosku przedstawiła następujące zdarzenie przyszłe:

Skarżąca jest dystrybutorem mebli, wyposażenia i pokrewnych produktów do dekoracji domów. Wydatki pracowników Spółki związane z odbywanymi przez nich podróżami służbowymi i inne wydatki poniesione na rzecz Spółki są rozliczane w systemie elektronicznym. Spółka stosuje obecnie procedurę rozliczenia wydatków pracowniczych do celów p.d.p. w oparciu o posiadane dokumenty źródłowe przechowywane w formie papierowej (oryginalnej). Dokumenty te stanowią u Spółki dowody potwierdzające dane zdarzenie gospodarcze i podstawę kwalifikacji ww. zdarzeń do celów p.d.p. (np. kwalifikacji poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00