Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 26 lutego 2013 r., sygn. II SA/Ol 56/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Zbigniew Ślusarczyk (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Beata Jezielska Sędzia WSA Ewa Osipuk Protokolant st. sekretarz sądowy Jakub Borowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 lutego 2013r. sprawy ze skargi G. P. - R. na decyzję Wojewody z dnia "[...]", Nr "[...]" w przedmiocie pozwolenia na budowę oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia "[...]" Prezydent "[...]" zatwierdził projekt budowlany i udzielił na rzecz M. i W. M. pozwolenia na budowę budynku handlowo-usługowego z częścią mieszkalną w "[...]" przy ul. "[...]" na działce nr "[...]" z przyłączami na działkach nr "[...]", "[...]’ i zatoką postojową w pasie drogowym ul. "[...]" nr działki "[...]".
Wojewoda decyzją z dnia "[...]", po rozpatrzeniu odwołania G. P. R., utrzymał w mocy zaskarżoną decyzją organu pierwszej instancji z dnia "[...]". Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie wyrokiem z dnia 3 lipca 2012 r., sygn. akt II SA/Ol 408/12, oddalił skargę G. P. R. na decyzję Wojewody z dnia "[...]", wyrok ten uprawomocnił się ponieważ żadna strona nie wystąpiła o jego uzasadnienie.
Następnie, decyzją z dnia "[...]", działając m.in. na podstawie art. 36a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowane (Dz. U. z 2010 r. Nr 1243, poz. 1623) Prezydent "[...]" na wniosek inwestorów (M. i W. M.) zmienił swoją decyzję z dnia "[...]" w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę budynku handlowo-usługowego z częścią mieszkalną w "[...]", przy ul. "[...]" na działce nr "[...]" z przyłączami na działkach nr "[...]", "[...]" i zatoką postojową w pasie drogowym ul. "[...]" nr działki "[...]". Zmiana polegała na zatwierdzeniu projektu budowlanego zamiennego i udzieleniu pozwolenia na budowę budynku, jak w pierwotnym pozwoleniu, z tą różnicą, że bez podpiwniczenia. W orzeczeniu decyzji organ podał, że wszelkie warunki wynikające z decyzji z dnia "[...]" pozostają bez zmian wraz z obowiązkiem, by w trakcie prowadzenia robót budowanych zapewnić bezpieczne korzystanie z drogi koniecznej.