Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 19 grudnia 2012 r., sygn. I SA/Lu 812/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Danuta Małysz, Sędziowie WSA Wiesława Achrymowicz (sprawozdawca), NSA Anna Kwiatek, Protokolant Referent Paulina Zając, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 19 grudnia 2012 r. sprawy ze skargi H. P. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu oddala skargę.

Uzasadnienie

I SA/Lu 812/12

UZASADNIENIE

Zaskarżoną decyzją Dyrektor Izby Celnej na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy Ordynacja podatkowa (Dz.U.12.749 - o.p.) utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z 30 kwietnia 2012 r., określającą H. P. (podatnik) zobowiązanie w podatku akcyzowym z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego HYUNDAI, rok produkcji 2000.

Organ podatkowy ustalił, że podatnik nabył ten samochód 10 maja 2007 r. w Holandii i następnie sprowadził do kraju na początku maja 2007 r. Nabywany samochód był zarejestrowany w Holandii jako ciężarowy. W dniu 5 czerwca 2007 r. samochód przeszedł badania techniczne w kraju i 25 czerwca 2007 r. został zarejestrowany jako ciężarowy. W dniu 13 lutego 2012 r. organ podatkowy dokonał oględzin tego samochodu. Stwierdził, że samochód posiada: przednie drzwi dla kierowcy i pasażera, boczne prawe rozsuwane, tylne podnoszone do góry, wszystkie przeszklone; boczny panel przeszklony na wysokości drugiego rzędu siedzeń; dwa rzędy siedzeń, w pierwszym rzędzie dwa miejsca siedzące z pasami bezpieczeństwa i zagłówkami, w drugim rzędzie trzy miejsca siedzące bez pasów bezpieczeństwa i zagłówków; za drugim rzędem siedzeń przegrodę z tworzywa sztucznego, oddzielającą przestrzeń pasażerską od towarowej; podsufitkę, dywaniki gumowe, oświetlenie, popielniczkę w części pasażerskiej. Organ podatkowy przytoczył zeznania podatnika, zgodnie z którymi samochód w momencie nabycia był sprawny technicznie. Miał wybitą tylną lampę. Ilość miejsc siedzących była taka sama jak w dacie oględzin. Przegroda oddzielająca część pasażerską od towarowej i drugi rząd siedzeń były odsunięte do tyłu około 30 do 40 cm dalej niż w dniu oględzin, były usytuowane na wysokości panelu bocznego bez okien. Poprzedni właściciel chciał mieć większą przestrzeń pasażerską. Po zarejestrowaniu samochodu syn podatnika przesunął przegrodę, tylną kanapę do przodu i zamontował je w fabrycznych punktach mocujących. Organ podatkowy przytoczył zeznania diagnosty, który przeprowadzał badanie techniczne tego samochodu. Diagnosta zeznał, że ten samochód miał 5 miejsc siedzących z pasami bezpieczeństwa. Za drugim rzędem siedzeń była stała przegroda, oddzielająca część pasażerską od towarowej. Organ podatkowy przytoczył informację przedstawiciela producenta, zgodnie z którą samochód o podanym numerze nadwozia został wyprodukowany jako ciężarowy z trwałą przegrodą oddzielającą przedział osobowy od towarowego, z 6 miejscami siedzącymi, bez prowadnic do montowania trzeciego rzędu siedzeń z wyposażeniem do zainstalowania pasów bezpieczeństwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00