Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 25 października 2012 r., sygn. I SA/Wr 933/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Ludmiła Jajkiewicz (sprawozdawca), Sędziowie: Sędzia WSA Anetta Chołuj, Sędzia WSA Ewa Kamieniecka, Protokolant: Agnieszka Wróblewska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 11 października 2012 r. sprawy ze skargi S. K. i M. K. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej we W. z dnia [...]r., nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych za 2005 r. oddala skargę.
Uzasadnienie
Naczelnik Urzędu Skarbowego [...].-[...]., decyzją z dnia [...]r., nr [...], określił M. K. (dalej:skarżąca)
i S. K. (dalej: skarżący) wysokość zobowiązania w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2005 r., w kwocie 127.707 zł.
W uzasadnieniu decyzji organ podatkowy wskazał, że skarżący w 2005 r. prowadził pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie: usług wsparcia sprzedaży, usług marketingowych, usług informatycznych, usług niematerialnych związanych z doradztwem w zakresie informatyzacji przedsiębiorstw, procesów związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwami, w tym zarządzania majątkiem, infrastrukturą, procesem wytwarzania oprogramowania oraz restrukturyzacją i budową strategii, opłacając podatek dochodowy na zasadach ogólnych, w oparciu
o podatkową księgę przychodów i rozchodów.
W zeznaniu podatkowym za 2005 r. skarżący wykazali: przychód skarżącego
z działalności gospodarczej w wysokości 458.852,74 zł, przy kosztach jego uzyskania
w kwocie 364.180,74 zł. Skarżąca w 2005 r. nie osiągnęła żadnego przychodu. Łącznie, jako dochód do opodatkowania, po odliczeniach, małżonkowie wykazali kwotę 88.422,22 zł. Ostatecznie zaś podatek za 2005 r. wyniósł 15.444,20 zł.
W związku z wątpliwościami dotyczącymi powyższego rozliczenia, organ podatkowy wszczął postępowanie kontrolne, w trakcie którego ustalił, że w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, jako koszty zakupu usług obcych, skarżący zaksięgował szereg wydatków dotyczących usług marketingowych, udokumentowanych fakturami VAT wystawionymi łącznie na dziewięć podmiotów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right