Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Poznaniu z dnia 17 października 2012 r., sygn. IV SA/Po 868/12

Umorzenie postępowania

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Anna Jarosz (spr.) WSA Ewa Kręcichwost - Durchowska Sędziowie WSA Izabela Bąk - Marciniak Protokolant st. sekr. sąd. Joanna Andrzejak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 03 października 2012 r. sprawy ze skargi O. i W. Spółka z o. o. we W. na uchwałę Rady Miasta i Gminy Wronki z dnia 30 czerwca 2010 r. nr XLIII/325/2010 w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego postanawia: 1. umorzyć postępowanie; 2. zasądzić od Rady Miasta i Gminy Wronki na rzecz O. i W. Spółka z o. o. we W. kwotę (...) złotych (trzysta) tytułem zwrotu kosztów sądowych.

Uzasadnienie

W skardze z dnia (...) r. na uchwałę nr XLIII/325/2010 Rady Miasta i Gminy Wronki z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Wronki (dalej Uchwała bądź Studium) O. i W. Spółka z o.o. (dalej spółka bądź skarżąca) zarzuciła istotne naruszenie prawa poprzez bezpodstawne ograniczenie zakresu swobody gospodarczej skarżącej tj. art. 6,7 i 9 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095 ze zm.). faktycznie uniemożliwiając budowę farmy wiatrowej, co doprowadziło do nieuzasadnionego ograniczenia dostępu skarżącej do rynku producentów energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii, co naraziło spółkę na poważną szkodę finansową; naruszenie interesu prawnego skarżącej przez wprowadzenie do Studium zapisu o dopuszczalności lokalizacji inwestycji wiatrowych wyłącznie droga sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, co stanowi naruszenie art. 59 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm., dalej upzp), naruszenie przepisów o ochronie środowiska w zakresie kryteriów określania dopuszczalnych poziomów hałasu, a także odnośnie zakresu i charakteru uzgodnienia Studium z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska tj. naruszenie art. 11 pkt 8 lit. j. upzp w związku z przepisami działu D Ochrona przed hałasem ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.), naruszenie przepisów dotyczących procedury uchwalania Studium tj. naruszenie art. 12 ust. 1 w zw. z art. 11 pkt 10 i 12 upzp. Wobec powyższych naruszeń skarżąca wniosła o stwierdzenie nieważności zapisów Studium o dopuszczalności lokalizacji elektrowni wiatrowych wyłącznie drogą sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz stwierdzenie nieważności Studium w zakresie wykreślenia wyrazów "w odległości nie mniejszej niż 800 m od zabudowy mieszkaniowej, a także w zakresie zmiany załącznika nr 5 do Studium w celu przywrócenia dopuszczalnej lokalizacji zespołów elektrowni wiatrowych na terenie graficznie wyznaczonym w załączniku nr 5 do projektu Studium w brzemieniu przedłożonym do uchwalenia w dniu 30 czerwca 2010 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00