Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 17 maja 2012 r., sygn. II SA/Ol 21/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Alicja Jaszczak-Sikora Sędziowie Sędzia WSA Hanna Raszkowska (spr.) Sędzia WSA Tadeusz Lipiński Protokolant specjalista Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 maja 2012 r. sprawy ze skargi D. P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie zasiłku celowego I. oddala skargę; II. zasądza od Skarbu Państwa - Wojewódzkiego Sadu Administracyjnego na rzecz pełnomocnika skarżącego adwokata M. K. kwotę 240 zł (słownie: dwieście czterdzieści złotych) powiększoną o należny podatek VAT, tytułem kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej skarżącemu z urzędu

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 22 września 2012 r. Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w M. odmówił przyznania D.P. świadczenia pieniężnego z pomocy społecznej w formie zasiłku celowego w wysokości 95 zł, z przeznaczeniem na pokrycie opłat za mieszkanie za wrzesień 2011 r.

W uzasadnieniu organ pierwszej instancji podał, że wnioskodawca posiada umiarkowany stopień niepełnosprawności orzeczony do dnia 31 października 2012 r., prowadzi samodzielnie gospodarstwo domowe, a jego dochodem jest zasiłek stały

w kwocie 444,00 zł miesięcznie. Dyrektor MOPS ocenił, że w sprawie spełnione zostało kryterium dochodowe uprawniające do przyznania zasiłku celowego i wystąpiła przesłanka dysfunkcyjna, lecz wnioskowany cel nie stanowi niezbędnej potrzeby bytowej. Organ pierwszej instancji stwierdził, że wnioskodawca nie ponosił kosztów związanych

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00