Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 11 kwietnia 2012 r., sygn. I SA/Po 248/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dominik Mączyński (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Wolna - Kubicka Sędzia WSA Małgorzata Bejgerowska Protokolant st. sekr. sąd. Kamila Kozłowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 kwietnia 2012r. sprawy ze skargi "L" S.A. w Ś. na interpretację indywidualną Ministra Finansów działającego przez organ upoważniony Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę

Uzasadnienie

W dniu [...] sierpnia 2010 r. L. S.A. z siedzibą w S. wniosła o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podstawy opodatkowania niezależnie od otrzymania potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę.

Wnioskodawczyni przedstawiając stan faktyczny wyjaśniła, że jest producentem oraz dystrybutorem opraw oświetleniowych, które sprzedaje na rzecz wielu odbiorców na terytorium kraju. Wiąże się to z obowiązkiem wystawiania przez niego znacznej ilości faktur dokumentujących dokonanie dostawy. Często zdarza się, iż zainteresowana wystawia faktury korygujące w odniesieniu do faktur wystawionych z tytułu dokonanych dostaw. Przy tym wniosek o interpretację dotyczy faktur korygujących wystawianych m.in. w następujących przypadkach:

a) Spółka otrzymuje zwrot wcześniej sprzedanych towarów. Jako przyczyny zwrotów towaru wskazać można m.in.: rezygnację klienta z towaru (np. ze względu na długi czas oczekiwania), błędne zamówienie towaru przez klienta, błędne wysłanie towaru przez Spółkę do klienta, uszkodzenia towaru niedające się do naprawy, bądź gdy towar został wysłany do klienta z możliwością zwrotu. Katalog przyczyn zwrotu nie jest zamknięty; złożony wniosek dotyczy zwrotów dokonanych także z wszelkich innych przyczyn;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00