Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 15 marca 2012 r., sygn. II SA/Po 1087/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Danuta Rzyminiak-Owczarczak Sędziowie Sędzia WSA Maria Kwiecińska Sędzia WSA Jakub Zieliński (spr.) Protokolant st. sekr. sąd. Ewa Wąsik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 marca 2012 r. sprawy ze skargi J.G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia [...] 2011 r. Nr [...] w przedmiocie odmowy umorzenia nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Burmistrza Miasta T. z dnia 30 czerwca 2011 roku Nr [...], II. przyznaje radcy prawnemu E. B. od Skarbu Państwa - Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu tytułem zwrotu kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej skarżącej z urzędu kwotę 442,80 zł (czterysta czterdzieści dwa złotych i 80/100), w tym 82,80 zł (osiemdziesiąt dwa złote i 80/100) tytułem podatku od towarów i usług, III. określa, że zaskarżona decyzja nie może być wykonana.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] 2011r Burmistrz Miasta T., na podstawie art. 20, w zw z art. 3 pkt. 11, art. 25 ust. 1, art. 30 ust. 1 i 9 ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych, zwanej dalej u.ś.r. (Dz. U nr 139, poz. 992 z 2006r. ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku J.G., odmówił umorzenia nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych. W uzasadnieniu wskazano, iż decyzją z dnia 20 maja 2011r J. G. została zobowiązana do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń w wysokości 4590,- zł oraz ustawowych odsetek. Dochód budżetowy jakim jest zwrot nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych jest dochodem związanym z wykonywaniem zadań zleconych przez administrację rządową i nie jest zaliczany do danin publicznych. Umorzenie należności ma charakter wyjątkowy, a J. G. nie przedstawiła dokumentów potwierdzających nagłe zdarzenie powodujące pogorszenie się sytuacji rodziny. Powstanie zadłużenia i obowiązek jego zwrotu jest następstwem zaniechania wnioskodawczyni, które polegało na niewywiązaniu się z obowiązku niezwłocznego zgłoszenia zmian mających wpływ na prawo do świadczeń rodzinnych, to jest do dostarczenia do Wydziału Świadczeń Rodzinnych decyzji przyznającej dodatek pielęgnacyjny dla S. K.. Organ uznał zatem, iż nie zachodzą szczególnie uzasadnione okoliczności dotyczące sytuacji rodziny J. G. i brak jest podstaw do umorzenia należności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00