Wyrok WSA w Warszawie z dnia 2 lutego 2012 r., sygn. I SA/Wa 1699/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Apostolidis Sędziowie: WSA Elżbieta Sobielarska WSA Przemysław Żmich (spr.) Protokolant sekretarz sądowy Agnieszka Żurawska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 lutego 2012 r. sprawy ze skargi G. K. na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] czerwca 2011 r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] sierpnia 2007 r. nr [...]; 2. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu; 3. zasądza od Ministra Administracji i Cyfryzacji na rzecz skarżącej Gminy K. kwotę 440 (czterysta czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, po rozpatrzeniu wniosku Miasta K. o ponowne rozpatrzenie sprawy, decyzją z dnia [...] czerwca 2011 r., nr [...] utrzymał w mocy swoją decyzję nr [...] z dnia [...] sierpnia 2007 r. umarzającą postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji Wojewody [...] z dnia [...] lutego 1994 r., nr [...], w części dotyczącej nieodpłatnego przekazania na własność Związkowi Gmin [...] środków trwałych, stanowiących ujęcie wody "M. " oraz ujęcie wody" W".
Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym.
Wojewoda [...] - działając na podstawie art. 18 ust. 1 w zw. z art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32, poz. 191 ze zm.) - decyzją z dnia [...] lutego 1994 r., nr [...] przekazał nieodpłatnie na własność wyodrębnione w strukturze organizacyjnej Przedsiębiorstwa [...] w J. składniki mienia, zobowiązania i wierzytelności opisane szczegółowo w załącznikach, stanowiących integralną część w/w decyzji następującym gminom: Gminie K., Gminie P., Gminie M., Gminie K. oraz Związkowi Gmin [...] w M.