Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 2 lutego 2012 r., sygn. II SA/Gl 787/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Łucja Franiczek, Sędziowie Sędzia NSA Ewa Krawczyk,, Sędzia WSA Maria Taniewska-Banacka (spr.), Protokolant referent Joanna Drożdżał, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 lutego 2012 r. sprawy ze skargi "A" S.A. w W. na decyzję [...] Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie ochrony przeciwpożarowej oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] r. nr [...] Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w C., działając na podstawie art. 26 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. 2009 r. Nr 12, poz. 68 z późn. zm.), nakazał "A" S.A. Zakład Linii Kolejowych w T. dokonać odnowienia (zmineralizowania) pasów przeciwpożarowych przy linii kolejowej H. - W., przebiegającej przez następujące kompleksy leśne Nadleśnictwa H., oddziały: [...],[...],[...],[...] i [...] w leśnictwie H. oraz oddziały [...],[...],[...] i [...] w leśnictwie J. - w terminie do dnia 31 lipca 2011 r. Jako podstawę prawną obowiązku wskazano § 38 ust. 2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719) w związku z art. 17 ust. 1 pkt. 1 i 3 oraz art. 55 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (t.j. - Dz. U. 2007 r. Nr 16, poz. 94, z późn. zm.). W uzasadnieniu organ powołał się na wynik przeprowadzonych w dniu 29 kwietnia 2011 r. czynności kontrolno-rozpoznawczych, w toku których stwierdzono brak odnowienia wskazanych wyżej pasów przeciwpożarowych, co stwarza poważne zagrożenie pożarowe dla kompleksów leśnych i może przyczynić się do powstania pożaru w związku z odbywającym się ruchem kolejowym. Wskazał, że stosownie do art. 17 ust. 1 pkt. 3 oraz art. 55 ustawy o transporcie kolejowym stronami zobowiązanymi do wykonania pasów przeciwpożarowych są zarządcy infrastruktury, w rozumieniu art. 4 pkt 7 tejże ustawy. Szczegółowy sposób wykonania i utrzymania pasów przeciwpożarowych wzdłuż linii kolejowych określają natomiast przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 sierpnia 2008 r. w sprawie wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowych, a także sposobu urządzania i utrzymywania zasłon odśnieżnych oraz pasów przeciwpożarowych (Dz. U. Nr 153, poz. 955).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00