Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 7 grudnia 2011 r., sygn. I SA/Op 335/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Kuczyńska Sędziowie Sędzia WSA Grzegorz Gocki (spr.) Sędzia WSA Anna Wójcik Protokolant Starszy inspektor sądowy Iwona Bergiel po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 7 grudnia 2011 r. sprawy ze skargi "A" S.A. w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu z dnia 6 maja 2011 r., nr [...] w przedmiocie odmowy umorzenia zaległości w podatku od nieruchomości za grudzień 2004r., umorzenia odsetek od zaległości i rozłożenia na raty pozostałych kwot zaległości. I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Burmistrza Nysy z dnia 29 kwietnia 2010r. nr [...], II. określa, że zaskarżona decyzja nie może być wykonana, III. zasądza na rzecz skarżącej od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu kwotę 757,00 zł (siedemset pięćdziesiąt siedem złotych 00/100) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 16 grudnia 2004 r., "A"S.A. w Warszawie (zwana dalej skarżącą lub "A") zwróciła się do Burmistrza N. o umorzenie 50% kwoty 113.982,65 zł z tytułu podatku od nieruchomości za grudzień 2004 r., umorzenie 100% odsetek i rozłożenie pozostałej kwoty zaległości podatkowej na 16 rat płatnych kwartalnie, poczynając od 30 czerwca 2006 r. W uzasadnieniu podniosła, że wskazana ulga płatnicza została ujęta w planie restrukturyzacji, notyfikowanym Komisji Europejskiej, oraz że Burmistrzowi znana jest trudna sytuacja Spółki. Do wniosku skarżąca załączyła bilans, rachunek zysków i strat oraz informację o otrzymanej pomocy publicznej.

Postanowieniem z 19 kwietnia 2005 r., nr[...], Burmistrz N. zawiesił postępowanie podatkowe w sprawie z wniosku Spółki, do czasu wydania przez Komisję Europejską decyzji w przedmiocie oceny projektu pomocy indywidualnej na restrukturyzację, a następnie postanowieniem z 11 marca 2009 r. nr [...] podjął zawieszone postępowanie podatkowe.

W uzupełnieniu pierwotnego żądania skarżąca, po podjęciu zawieszonego postępowania, ponownie wskazała na swoją bardzo trudną sytuację finansowa, która spowodowała konieczność podjęcia działań restrukturyzacyjnych, mających na celu przetrwanie i dalsze funkcjonowanie Spółki. Jednocześnie podkreślono, iż udzielenie pomocy publicznej w żądanej formie i zakresie zostało przewidziane w decyzji Komisji Europejskiej z dnia 20 grudnia 2006 r., a wydanie przez Burmistrza decyzji dotyczącej pomocy publicznej zawartej w planie restrukturyzacyjnym Spółki i zatwierdzonym przez Komisję Europejską nie stanowi nowej pomocy, gdyż do umorzenia i rozłożenia na raty mają zastosowanie przesłanki z okresu, kiedy Spółka składała plan restrukturyzacji. Dlatego też, w ocenie skarżącej, ewentualne wydanie decyzji w oparciu o obecny stan faktyczny byłoby nową pomocą w sprawie już rozpatrzonej przez Komisję Europejską, która badała już przesłankę występowania interesu społecznego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00