Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 13 grudnia 2011 r., sygn. I SA/Gl 505/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Wojciech Organiściak, Sędzia NSA Przemysław Dumana, Sędzia WSA Teresa Randak (spr.), Protokolant Izabela Maj-Dziubańska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 grudnia 2011 r. sprawy ze skargi J. M. na interpretację Ministra Finansów z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę

Uzasadnienie

Dyrektor Izby Skarbowej w K., działając jako organ upoważniony przez Ministra Finansów, wydał w dniu [...] interpretację indywidualną przepisów prawa podatkowego o Nr [...] mocą, której na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, póz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, póz. 770 ze zm.) stwierdził, iż stanowisko wnioskodawczyni tj. J.M. przedstawione we wniosku z dnia 27 grudnia 2010 r., jest nieprawidłowe.

W uzasadnieniu ww. rozstrzygnięcia Dyrektor Izby Skarbowej wskazał, iż w dniu 28 grudnia 2010 r., wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania otrzymanych wynagrodzeń finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa. W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny. Od maja 2007 r. do chwili obecnej wnioskodawczyni jest zatrudniona na umowę o pracę w Urzędzie Marszałkowskim Województwa X, w Wydziale [...] na stanowisku inspektora. Od maja do listopada 2007 r. jej wynagrodzenie było finansowane ze środków unijnych, tj. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach ZPORR działanie 4.1 (Pomoc Techniczna - Wsparcie procesu wdrażania ZPORR oraz programowania RPO na lata 2007-2013 - wydatki limitowane). Zgodnie z zapisami dokumentu Uzupełnienie ZPORR 2004-2006 wynagrodzenia finansowane w ramach działania 4.1 ZPORR są w 74,99 % finansowane ze środków unijnych, tj. ze środków EFRR, a w 25,01 % ze środków własnych województwa. Na stanowisku pracy wnioskodawczyni wykonywała zadania, które bezpośrednio wpływają na realizację celów ZPORR. Zajmowała się m. in. sporządzaniem wniosków o dofinansowanie projektów ze środków ZPORR, sporządzaniem sprawozdań i wniosków o płatność projektów realizowanych w ramach ZPORR. Realizowane zadania były opisane w jej zakresie obowiązków. Wynagrodzenie wnioskodawczyni było ujmowane na odrębnej liście płac, na której było wskazane, że jest to lista płac ZPORR i która była opisana i księgowana według klasyfikacji budżetowej właściwej dla zadań finansowanych ze środków unijnych. Od grudnia 2007 r. do grudnia 2009 r. wynagrodzenie wnioskodawczyni było finansowane ze środków unijnych, tj. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL 2007-2013 działanie 10.1 (Pomoc Techniczna - Wsparcie procesu zarządzania i wdrażania). Zgodnie z zapisami dokumentu Uszczegółowienie RPO WSL 2007-2013 wynagrodzenia finansowane w ramach działania 10.1 RPO WSL są w 100 % finansowane ze środków unijnych, tj. ze środków EFRR. Na stanowisku pracy wnioskodawczyni wykonywała zadania, które bezpośrednio wpływają na realizację celów RPO WSL. Zajmowała się m.in. sporządzaniem wniosków o dofinansowanie projektów ze środków RPO WSL (Roczne Plany Działań), sporządzaniem sprawozdań i wniosków o płatność projektów realizowanych w ramach RPO WSL. Realizowane zadania były opisane w jej zakresie obowiązków. Wynagrodzenie wnioskodawczyni było ujmowane na odrębnej liście płac, na której było wskazane, że jest to lista płac RPO WSL i która była opisana i księgowana według klasyfikacji budżetowej właściwej dla zadań finansowanych ze środków unijnych. W okresie maj - listopad 2007 podatek od jej wynagrodzeń wyniósł [...] zł, z tego 74,99 % wynosił [...]zł (ZPORR). W grudniu 2007 r. podatek od wynagrodzeń wnioskodawczyni wyniósł [...] zł (RPO WSL). W 2008 r. podatek od jej wynagrodzeń wyniósł [...]zł, a w roku 2009 było to [...]zł (RPO WSL). Łącznie za lata 2007-2009 podatek od wynagrodzeń finansowanych ze środków unijnych wyniósł [...]zł (dziesięć tysięcy osiemset siedemdziesiąt złotych). W związku z powyższym zadano następujące pytanie ,,czy w opisanym przypadku wynagrodzenie wnioskodawczyni jest wolne od podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym czy przysługuje jej zwrot podatku w kwocie [...]zł zapłaconego za okres 2007-2009?". Zdaniem wnioskodawczyni, w opisanym przypadku jej wynagrodzenie jest wolne od podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym przysługuje jej zwrot podatku w kwocie [...]zł zapłaconego za okres 2007-2009. Wnioskodawczyni uważa, iż w jej przypadku spełnione są wszystkie przesłanki opisane w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Środki unijne przekazane na realizację programu ZPORR i RPO WSL są bezzwrotną pomocą finansową Unii Europejskiej. Wykonując obowiązki służbowe wnioskodawczyni bezpośrednio realizowała cele programu ZPORR i RPO WSL finansowane z bezzwrotnej pomocy Unii Europejskiej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00