Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 24 listopada 2011 r., sygn. II SA/Wa 1701/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Stanisław Marek Pietras Sędziowie WSA Andrzej Kołodziej (spr.) Teresa Zyglewska Protokolant referent stażysta Marcin Borkowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 listopada 2011 r. sprawy ze skargi A. M. na rozkaz personalny Komendanta Głównego Policji z dnia [...] maja 2011 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby oddala skargę

Uzasadnienie

Komendant Wojewódzki Policji w K. rozkazem personalnym nr [...] z dnia [...] marca 2011 r., na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 5 w zw. z art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277 ze zm.), zwolnił A. M. ze służby w Policji z dniem 15 kwietnia 2011r. Ponadto w trybie art. 108 § 1 k.p.a., nadał mu rygor natychmiastowej wykonalności.

W uzasadnieniu podał, że funkcjonariusz od 3 sierpnia 2009 r. tj. od ponad półtora roku, nie podejmuje służby i nie wykonuje obowiązków służbowych z uwagi na przebywanie na zwolnieniach lekarskich. Mimo orzeczeń Wojewódzkiej Komisji Lekarskiej MSWiA w K. nr [...] z dnia [...] lutego 2010 r. i nr [...] z dnia [...] listopada 2010 r. o zdolności wymienionego do służby w Policji bez żadnych ograniczeń, do służby stawił się jedynie w dniu 3 lutego 2010 r. i 24 listopada 2010 r., w pozostałym okresie do służby nie stawiał się przedstawiając kolejne zwolnienia lekarskie. Sytuacja taka, tj. długotrwała nieobecność policjanta w służbie, dezorganizuje pracę komórki organizacyjnej, w której formalnie pełni służbę, gdyż jego obowiązki muszą być wykonywane przez innych funkcjonariuszy w czasie wolnym od służby. Powyższe negatywnie wpływa na jakość i terminowość realizowanych przez jednostkę zadań. Takie postępowanie funkcjonariusza, w ocenie organu, godzi w ważny interes służby polegający na prawidłowej realizacji ustawowych zadań tej formacji, w tym zapewnieniu każdemu człowiekowi ochrony przed przemocą, brutalnością i innymi zachowaniami naruszającymi dobra chronione. Uzasadnione jest zatem zwolnienie go ze służby w Policji na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 5 ustawy o Policji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00