Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 22 listopada 2011 r., sygn. IV SA/Gl 248/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym : Przewodniczący Sędzia NSA Tadeusz Michalik Sędziowie Sędzia NSA Adam Mikusiński Sędzia WSA Stanisław Nitecki (spr.) Protokolant St. sekretarz sądowy Magdalena Kurpis po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 listopada 2011 r. sprawy ze skargi J.W. na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy w K. z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie inspekcji pracy oddala skargę.

Uzasadnienie

Inspektor Pracy Państwowej Inspekcji Pracy w K. decyzją z dnia [...] Nr [...] wydaną na podstawie art. 105 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego umorzył postępowanie administracyjne wszczęte wnioskiem J. W. z dnia [...] o wpisanie do ewidencji pracowników wykonujących pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze. W uzasadnieniu tej decyzji wskazano, że strona nie została wpisana do prowadzonej przez pracodawcę ewidencji pracowników wykonujących pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, za których jest przewidziany obowiązek opłacania składek na Fundusz Emerytur Pomostowych. W dalszej części uzasadnienia organ ten przywołał treść art. 35 ust. 1 oraz art. 3 ust. 1 i 3 ustawy z 19 grudnia 2008 r. o emeryturach pomostowych (Dz. U. nr 237, poz. 1656). Następnie zwrócono uwagę, że we wniosku strony wskazano iż "praca na stanowisku sztygara oddziałowego jest wykonywana bezpośrednio na przeróbce mechanicznej węgla". Wyniki przeprowadzonej kontroli wykazały, że J. W. zatrudniony jest na stanowisku sztygara oddziałowego oddziału JMS. Z opisu czynności zawartych w dokumentacji z oceny ryzyka zawodowego dla pracowników na stanowisku dozoru ruchu w ZPMW wynika, że wykonują oni czynności związane z kierowaniem ruchem technologicznym, nadzorowaniem i kierowaniem wszelkimi pracami oraz prowadzeniem dokumentacji. W dalszej części uzasadnienia organ pierwszej instancji odniósł się do ustawowej definicji ciężkiej pracy fizycznej oraz do wymogu ujęcia zajmowanego stanowiska w wykazie prac w szczególnych warunkach zamieszczonych w załączniku nr 1 do ustawy. W pkt 1 tego załącznika wskazano prace bezpośrednio przy przeróbce mechanicznej węgla oraz rud metali lub ich wzbogacaniu. Z przedstawionych kontrolującym wyników pomiaru wydatku energetycznego wynika, że wydatek energetyczny efektywny na stanowisku dozoru niższego wynosi 1 514 kcal/480 min, 6 337,3 kJ/480 min i odpowiada pracy ciężkiej, a na stanowisku dozoru średniego wydatek energetyczny efektywny na zmianę roboczą wynosi 1 467,3 kcal/480 min, 6 141,4 kJ/480 min i odpowiada pracy

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00