Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 20 października 2011 r., sygn. III SA/Lu 470/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Marek Zalewski, Sędziowie Sędzia SO del. Robert Hałabis (sprawozdawca),, Sędzia WSA Ewa Ibrom, Protokolant Starszy referent Radosław Kot, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 20 października 2011 r. sprawy ze skargi G. S. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w B. P. z dnia [...] czerwca 2011 r. nr [...] w przedmiocie odmowy uchylenia decyzji o przedłużeniu okresu zawieszenia w pełnieniu obowiązków służbowych do czasu zakończenia postępowania karnego oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] czerwca 2011 r. Nr [...] Dyrektor Izby Celnej utrzymał w mocy swoją decyzję z dnia

[...] kwietnia 2011 r. Nr [...] w sprawie odmowy uchylenia decyzji Nr [...] z dnia [...] lipca 2008 r. o przedłużeniu okresu zawieszenia w pełnieniu obowiązków służbowych funkcjonariusza celnego G.S. od dnia 30 lipca 2008 r. do czasu zakończenia postępowania karnego.

W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji podniesiono, że tryb wzruszenia decyzji przewidziany w art. 154 k.p.a. i 155 k.p.a. służy wzruszaniu decyzji ostatecznych nie dotkniętych żadnymi wadami (prawidłowych) lub wzruszaniu decyzji ostatecznych dotkniętych wadami, które to wady nie uzasadniają jednak stwierdzenia nieważności decyzji (wady niekwalifikowane), a wzruszenie może nastąpić tylko z uwagi na słuszny interes strony lub interes społeczny.

W ocenie organu słuszny interes strony należy rozumieć jako interes prawny, a nie jako interes faktyczny i nie może być on sprzeczny z interesem społecznym. W sprawie niniejszej słuszny interes strony (funkcjonariusza zabiegającego o przywrócenie do pełnienia obowiązków służbowych), godzi w interes służby, a co za tym idzie w interes społeczny, gdyż przywracanie funkcjonariusza do służby z zarzutami korupcyjnymi - nie jest zasadne z uwagi na kształtowanie się postaw wewnątrz Służby Celnej, jak i wizerunku Służby Celnej na zewnątrz.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00