Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 28 lipca 2011 r., sygn. V SA/Wa 440/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Joanna Zabłocka (spr.), Sędzia WSA - Jolanta Bożek, Sędzia WSA - Krystyna Madalińska - Urbaniak, Protokolant - st. sekr. sąd. Agnieszka Groszek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 lipca 2011 r. sprawy ze skargi Z. P. P. M. na decyzję Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia [...] grudnia 2010 r., nr [...] w przedmiocie odmowy udzielenia wsparcia finansowego; 1. uchyla zaskarżoną decyzję, 2. zasądza od Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi na rzecz Z. P. P.M. kwotę 457 zł (czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

W dniu [...] lipca 2010r. Z. P. P. M. w W. złożył wniosek o udzielenie wsparcia ze środków Funduszu Promocji Mleka na finansowanie zadania pt: "[...] " w kwocie [...] zł.

Prezes Agencji Rynku Rolnego w dniu [...] września 2010r. wydał decyzję nr [...] odmawiającą udzielenia wsparcia finansowego z Funduszu Promocji Mleka na realizację wymienionego powyżej zadania. W uzasadnieniu podkreślił, że zgodnie z § 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 11 marca 2010r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych (Dz.U. z 2010r. Nr 54, poz.327, dalej "rozporządzenie"), wsparcie jest udzielane na niemające na celu promocji konkretnego znaku towarowego lub marki zadanie, które jest zawarte w planie finansowym danego funduszu promocji produktów rolno-spożywczych. Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2009r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz.U. z 2009r. Nr 97, poz.799, dalej "ustawa"), ustalanie planów finansowych poszczególnych funduszy leży w kompetencjach komisji zarządzających. W planie finansowym Funduszu Promocji Mleka na 2010 rok, przyjętym uchwałą komisji zarządzającej Funduszu Promocji Mleka nr [...] z dnia [...] marca 2010r., uwzględniono przedmiotowe zadanie. Komisja zarządzająca zmieniła plan finansowy na 2010 rok uchwałą nr [...] z dnia [...] czerwca 2010r. W zmienionym planie zadanie pt." "[...]" nie zostało ujęte. W związku z faktem, iż zadanie pt. "[...]" nie spełnia wymogu określonego § 2 pkt 1 rozporządzenia Prezes Agencji Rynku Rolnego odmówił stronie udzielenia wsparcia finansowego, stwierdzając, że przedmiotowy wniosek nie spełnia warunków merytorycznych do udzielenia wsparcia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00