Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 13 lipca 2011 r., sygn. I SA/Sz 387/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Nadzieja Karczmarczyk-Gawęcka, Sędziowie Sędzia WSA Joanna Wojciechowska (spr.),, Sędzia WSA Ewa Wojtysiak, Protokolant Edyta Wójtowicz, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 13 lipca 2011 r. sprawy ze skargi P. F. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w S. z dnia [...]. nr [...] w przedmiocie retrospektywnego zaksięgowania kwoty długu celnego oddala skargę

Uzasadnienie

Dyrektor Izby Celnej decyzją z dnia [...] r. Nr [...], po rozpatrzeniu odwołania P F, utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego Nr [...], z dnia 26 sierpnia 2010 r. orzekającą o retrospektywnym zaksięgowaniu długu celnego w wysokości [...], zł należnego z tytułu importu motocykla sprowadzonego z USA objętego procedurą dopuszczenia do wolnego obrotu na podstawie zgłoszenia celnego Nr [...],z dnia [...],r.

W uzasadnieniu wymienionej na wstępie decyzji organu odwoławczego wskazano, że w dniu 19 września 2007 r., Pa F zgłosiła do procedury dopuszczenia do obrotu, na podstawie ww. dokumentu SAD używany motocykl marki [...],o nr identyfikacyjnym [...],, rok produkcji 2001, pojemności silnika 1.507 cm3, deklarując wartość celną pojazdu na kwotę [...],zł. Do zgłoszenia celnego załączono m.in. Deklarację Wartości Celnej (D.W.1), dokument zakupu o nazwie "Certificate of Title" za kwotę [...],USD wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski, dokumenty potwierdzające koszty transportu morskiego na kwotę [...], USD oraz krajowego na kwotę [...], zł, sporządzoną podczas odprawy celnej dokumentację fotograficzną pojazdu obrazującą stan techniczny, trzy wydruki z amerykańskich stron internetowych dotyczące pojazdów o takich samych parametrach, których ceny wynosiły 1.150 USD i 1.200 USD, oraz pojazdu w cenie 1.300 USD wyprodukowanego w 2002 r. Przedmiotowy towar został zwolniony w dniu [...], r.

W trakcie kontroli postimportowej wskazanego zgłoszenia celnego, po przeanalizowaniu wartości rynkowych podobnych pojazdów na rynku amerykańskim (według notowań na amerykańskich stronach internetowych www.cycletrader.com, www.socaltriumph.com) organ celny stwierdził rażącą rozbieżność pomiędzy wartością zadeklarowaną, a ceną sprzedaży tego typu pojazdów, co spowodowało u organu wątpliwość, czy ujawniona wartość celna stanowi cenę faktycznie zapłaconą lub należną za sprowadzony pojazd. W związku z powyższym, Naczelnik Urzędu Celnego w dniu [...],r. wszczął postępowanie celne, mające na celu ustalenie prawidłowej wartości celnej towaru oraz kwoty długu celnego z tytułu importu towaru. Wezwano importera do dostarczenia dokumentów poświadczających wartość transakcji oraz dotyczących stanu technicznego pojazdu, informując jednocześnie o powstałych wątpliwościach organu co do wartości całkowitej, faktycznie zapłaconej lub należnej. Wobec nie przedłożenia żadnych dodatkowych dokumentów przez stronę postępowania organ powołał z urzędu biegłego rzeczoznawcę w osobie [...],w celu określenia wartości rynkowej sprowadzonego motocykla. W opinii tej ww. biegły na podstawie katalogu "Info Ekspert Pojazdy Samochodowe" wycenił pojazd, z uwzględnieniem jego stanu technicznego wynikającego z dokumentacji fotograficznej w odniesieniu do motocykli o zbliżonych parametrach technicznych, klasie i funkcjonalności, na kwotę [...],zł. W konsekwencji powyższego, Naczelnik Urzędu Celnego w Koszalinie decyzją z dnia 26 sierpnia 2010 r. orzekł o retrospektywnym zaksięgowaniu kwoty długu celnego

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00