Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 7 lipca 2011 r., sygn. II SA/Ol 370/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Alicja Jaszczak-Sikora Sędziowie Sędzia WSA Marzenna Glabas Sędzia WSA Bogusław Jażdżyk (spr.) Protokolant Sekretarz sądowy Grzegorz Knop po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 lipca 2011 r. sprawy ze skargi A. M. na decyzję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie rozbiórki obiektu oddala skargę

Uzasadnienie

Z przekazanych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt sprawy wynika, że decyzją z dnia "[...]" Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego nakazał A. M. rozbiórkę budynku letniskowego zlokalizowanego na działce nr "[...]" położonej w obrębie geodezyjnym A, gm. A, wybudowanego w warunkach samowoli budowlanej.

W uzasadnieniu organ wskazał m.in., że w dniu 6 sierpnia 2010 r. w wyniku oględzin ustalono, że na działce nr "[...]" obr. A, zlokalizowany jest budynek letniskowy z zadaszonym tarasem o łącznych wymiarach 9,75 m x 11,05 m wykonany

w konstrukcji drewnianej, obity drewnianymi listwami z dachem dwuspadowym pokrytym blachą, posadowiony na bloczkach betonowych. Obiekt powstał w roku 2010, a inwestorka nie posiadała stosownego pozwolenia na budowę. Dlatego też postanowieniem z dnia "[...]" nałożono na inwestorkę obowiązki, których wypełnienie umożliwiłoby legalizację w/w obiektu, jednak strona nie skorzystała z takiej możliwości. W związku z tym w ocenie organu należało nakazać rozbiórkę samowolnie wzniesionego obiektu.

Od decyzji tej w terminie ustawowym odwołanie złożyła A. M. wnosząc o umorzenie prowadzonego postępowania. Odwołująca się wskazała, że wyznaczony 3-miesięczny termin na dostarczenie dokumentów był zdecydowanie za krótki. Ponadto podkreśliła, że obiekt usytuowany na należącej do niej działce nie jest domem letniskowym, spełnia zaś wymogi mobilnego obiektu tymczasowego na potrzeby budowy, na którego postawienie nie było wymagane pozwolenie na budowę. Obiekt ten składa się z drewnianych modułów do szybkiego montażu i jako taki może być łatwo przemieszczony w inne miejsce. Dodatkowo obiekt nie posiada fundamentów, nie jest trwale związany z gruntem. W rzeczywistości zatem należy go uznać za dużych rozmiarów przyczepę kempingową. Obiekt ten jest niezbędny dla przechowywania sprzętu związanego z właściwym wykorzystaniem terenu i w tym zakresie stanowi pomieszczenie gospodarcze. Ponadto działka ma wykonane przyłącze energetyczne, co zdaniem odwołującej się potwierdza fakt, że dopuszczona jest na tym terenie zabudowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00